خراسان شمالی- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از احداث ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن درخراسان شمالی خبر داد.

احداث بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، مهدی عبوری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در مرحله نخست طرح ملی، اقدام تولید مسکن در خراسان شمالی بیش از پنج هزار واحد بود و در مجموع در قالب این طرح، حدود ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در این استان اجرا می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه از احداث پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‌های روستایی) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در مدت ۲ سال خبر داد.

عبوری خاطر نشان کرد: امید می رود در قالب طرح ابرار اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت و ارتقای شاخص راه روستایی در خراسان شمالی انجام شود.

وی افزود: در خراسان شمالی، چهار هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد و شاخص بهره مندی روستاییان از راه مناسب، ۵۰ درصد است.

عبوری، سکونت ۹۰ هزار نفر در حاشیه های شهر را از دغدغه‌های خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی، ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده شهری است و در این زمینه طرح بازآفرینی شهری پیگیری می شود.

وی یادآور شد: جمعیت شهری در خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است، البته این هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.