همدان _ رئیس فوریتهای پیش بیمارستانی استان همدان گفت : سالانه ۵۰۰ هزار تماس با فوریت های پزشکی استان همدان برقار می شود.

سالانه ۵۰۰ هزار تماس با فوریت های پزشکی استان همدان
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب معصومی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت تشریح خدمات فوریت‌های پزشکی استان اظهار کرد:در  طرح  زمستانی نهاد خدمات بهداشتی اورژانس به همراه سایر نهاد های  خدمات رسان در حوزه جاده، راه و شهر اقدام‌هایی آموزشی و خدماتی را با هدف کاهش آسیب های ناشی از این فصل  در دستور کار دارند.
 وی با تاکید بر اینکه ۶ دستگاه آمبولانس کمکدار فوریت های پزشکی استان در اختیار پایگاه فوریت های پزشکی استان در مناطق برف‌گیر و کوهستانی مانند گردنه ها قرار گرفته است، ادامه داد: امسال ۳۳۷ نفر بر اثر حوادث ناشی از ترافیک در استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال قبل ۴۵ نفر افزایش دارد.
 معصومی افزود: سالانه ۵۰۰ هزار تماس با فوریت های پزشکی استان برقرار می شود که این نهاد خدماتی با ۳۳۰ نفر نیروی خود در بخش های مختلف پاسخگویی این خدمات است و از این تعداد نیرو به جز ۲۰ نفر بقیه نیروی های عملیاتی هستند که در خدمت مردم استان می‌باشند.
 رئیس فوریت های پزشکی استان همدان گفت: د راستان همدان به غیر از شهرستان اسدآباد که حوزه فوریت پزشکی اختصاصی دارد در استان ۶۰ آمبولانس خدمات پیش بیمارستانی را به بیماران ارایه می دهند و بالگرد فوریت ها پزشکی استان نیز ۲۴ ساعته در خدمت مردم استان استان و از نقاط مختلف بیماران را به مراکز درمانی منتقل کرده است.
 وی تاکید کرد: در نقطه استان برای نشست  و برخاست بالگرد امدادی فوریت های پزشکی فضای مناسب به عنوان باند فرود تعیین شده است. همچنین در فصل پائیز ۱۳ مسموم ناشی از تنفس گاز منواکسید کربن داشتیم و همچنین ۳ نفر نیز طبق آمار به این دلیل فوت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.