نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشارکت ۷۰ درصدی داشته باشیم دهان آمریکا و اروپا بسته می‌شود و در کشور گشایشی ایجاد خواهد شد، نگاه ما باید ملی باشد این مشارکت گسترده منجر به تغییر رفتار اروپا و آمریکا خواهد شد.

گشایش در کشور با مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات رخ می‌دهد

قدس آنلاین: علی مطهری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود انتخابات را یک آزمون بزرگ دانست و ضمن دعوت مردم به مشارکت در انتخابات اسفند ماه مجلس تاکید کرد: اگر مشارکت ۷۰ درصدی داشته باشیم دهان آمریکا و اروپا بسته می‌شود و در کشور گشایشی ایجاد خواهد شد، نگاه ما باید ملی باشد این مشارکت گسترده منجر به تغییر رفتار اروپا و آمریکا خواهد شد.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال افزایش مشارکت بدون در نظر گرفتن احزاب پیروز در انتخابات باشیم باید نگاه ملی داشته باشیم ضد انقلاب هم اکنون تبلیغ می‌کند که مردم در انتخابات شرکت نکنند؛ چرا که راه حل اصلاح امور بسته است.

وی با انتقاد از تصمیم قوا در چگونگی اصلاح قیمت بنزین و حوادث پس از آن اظهار کرد:  ما نباید تحلیل غلط بکنیم و اتفاقات را به گردن سلطنت طلبان و منافقان بیندازیم هر چند که آن‌ها هم به موضوع ورود کردند اما طبق گفته نهادهای اطلاعاتی خودمان، این توده فقیر جامعه بود که به میدان آمد باید فکری به حال این قشر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون در شرایط خاصی هستیم حداقل کاری که مجلس می‌تواند انجام دهد استیضاح وزیر کشور به عنوان مسئول اجرای تصمیمات اخیر است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که «باید کمک‌هایی مثل سهمیه ویژه بنزین برای نوروز به مردم بشود»، اظهار کرد: ما می‌توانیم  در تصویب بودجه برای اصلاح سیاست افزایش قیمت بنزین تغییراتی  ایجاد کنیم، جایگاه مجلس تضعیف شده و نتیجه این تضعیف بدیهی، نفوذ خارجی و داخلی است.

وی در ادامه نطق خود با استناد به تاریخ معاصر ایران تجربه دولت دکتر مصدق و یادآوری این‌که «دولت مصدق زمانی سرنگون شد که او مجلس را منحل کرد» به بخش‌های که عملکردشان موازی‌کاری با مجلس تلقی می‌شود و بر مصوبات این نهاد تاثیرگذار است، اشاره کرد.

این نماینده مجلس در بخشی از نطق خود با اشاره به اصول قانون اساسی و انتقاد از عملکرد شورای نگهبان ابراز عقیده کرد:  سیاست‌های کلی نظام عین قانون اساسی نیست حتی متمم قانون اساسی هم نیست. وقتی مردم به قانون اساسی رای دادند هنوز سیاست‌های کلی نظام در کار نبود. این آفت کشور است بارها گفتم و به آن توجهی نشده است

وی هم‌چنین درباره نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظرم نماینده یا نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در عین بررسی لایحه یا طرحی در مجلس در کمیسیون مربوطه یا صحن علنی حاضر شوند و نظر خودشان را اعلام کنند. اما آن چه نمایندگان  تصمیم می گیرند باید نهایی باشد یعنی دیگران حق بررسی مصوبه مجلس را نداشته باشند و پیچ دادن و دست و بال مجلس را بستن مناسب نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این‌باره نامه‌ای به رهبری نوشتم و این مطالب را گفتم. بعضی نمایندگان نیز از هیات رئیسه درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی برای این موضوع داشتند، اما ترتیب اثری داده نشده است. هم اکنون لوایح پالرمو و CFT به دلیل عدم انطباق با سیاست‌های کلی، در مجمع نگه داشته شده است. ما تا بهمن ماه بیشتر وقت نداریم وگرنه وارد لیست کشورهای غیر همکار و یا همان لیست سیاه می‌شویم.

مطهری با تاکید بر در راس بودن مجلس و دفاع از این نهاد ابراز عقیده کرد: فلسفه تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی گرفتن تصمیمات فوری و فوتی برای دور زدن تحریم‌ها بود هم اکنون شاهدیم که این شورا به هر مسئله‌ای ورود می‌کند به نظرم نیازی به ادامه دار بودن آن نیست و هر چه زودتر باید این شورا منحل شود.

نماینده مردم تهران در پایان نطق خود از دوگانه انقلابی و ضدانقلاب انتقاد کرد و گفت: این دو گانه‌ها، دوگانه‌های درست نیست. این‌که بگویم یک عده انقلابی و یک عده دیگر ضد انقلاب هستند مناسب نیست. اسلام ملاک است نه انقلاب. دعوای استاد مطهری با گروه فرقان هم همین بود. گروه فرقان می‌گفت اسلام انقلاب؛ استاد مطهری می‌گفت باید انقلاب را اسلامی کنیم نه اسلام را انقلابی.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.