شهرک آجیل . خشکبار و حبوبات مشهد به دلیل اختلاف سرمایه گذار با جهاد کشاورزی در بلاتکلیفی است.

پرونده شهرک آجیل، خشکبار و حبوبات مشهد به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین ، علی‌اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی درباره این پرونده گفت: سرمایه‌گذار این طرح در نامه‌ای، موضوع بلاتکلیفی روند ساخت این شهرک را به واسطه مشکلات ناشی از اخذ بعضی مجوزات مطرح کرده بود و همین مسئله بهانه طرح بحث در این جلسه شد.

 او ادامه داد: به استناد اظهارات مطرح‌شده، ۱۳۰ کارگاه تولیدی آجیل و خشکبار تحت پوشش اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد، مؤسسه‌ای ایجاد و با اجاره قطعه‌ای زمین، برای مدت ۳ سال با هدف ایجاد یک مجموعه تولیدی برای فراوری و بسته‌بندی آجیل با ظرفیت ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی تلاش کردند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت:متولیان این طرح مدعی بودند که موافقت اصولی این پروژه را در تاریخ ۱۱ دی‌ماه پارسال از مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی خراسان رضوی دریافت کرده‌اند، اما گره کار در اختلاف سرمایه‌گذاران طرح مذکور با مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان در بحث صدور مجوز تغییر کاربری اراضی بود.

لبافی ادامه داد: مؤسسه متشکل  شده از واحدهای تولیدی آجیل،به ماده ۴ (اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها) استناد می‌کرد که طبق آن این طرح در شمول تولیدات کشاورزی قرار می‌گیرد و تغییر کاربری محسوب نمی‌شود، اما جهاد کشاورزی استناد می کند که که این طرح در حوزه صنعت قرار می‌گیرد. این یعنی برای تغییر کاربری زمین مذکور باید ۸۰ درصد قیمت روز آن با احتساب ارزش زمین بعد از تغییر کاربری، بابت عوارض اخذ شود.

رئیس دبیرخانه شورا گفت: مدیریت مربوط در جهاد کشاورزی نیز دغدغه‌های خود را در موضوع تخلفات در مسیر تغییر اراضی مربوط داشت و بر پیگیری پرونده در تهران و تعیین تکلیف موضوع از سوی سازمان اراضی کشور، تأکید می‌کرد.

 لبافی ادامه داد: در جمع‌بندی این بحث و برای عبور از گرهی که در این پرونده ایجاد شده است، مقرر شد تا موضوع در گام اول به مراجع حقوقی اتاق‌های بازرگانی، اصناف و همچنین جهاد کشاورزی خراسان رضوی ارجاع و نظرات کارشناسی آن‌ها ظرف ۲ هفته اخذ شود. در گام بعد این نظرات در جلسه دیگری از دبیرخانه شورای گفتگو جمع‌بندی و نتیجه آن به ستاد تدبیر استان و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارجاع شود.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.