همدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: سال قبل دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان یک هزار طرح تحقیقاتی مصوب داشت.

۱۰۰۰طرح تحقیقاتی در دانشگاه همدان مصوب شده است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رشید حیدری‌مقدم ظهر سه شنبه در بیستمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره بر این که از بین طرح های تحقیقاتی ۱۲ اختراع ثبت شده است، اظهار کرد:  همچنین از بین طرح های تحقیقاتی  دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ۶۰۰مقاله منتشر و ۲۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه دایر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  ادامه داد: تولید منابع مالی از دانش دانشگاهی و تحقیقاتی امروز در کشور به سرعت در حال فرا گیر شدن است و دانشگاه ابن سینا همدان نیز در این حوزه گام های اساسی را برداشته است اما باید بیش از این در این حوزه تلاش شود و انتظار داریم از طرح های تحقیقاتی حداقل آورده مالی در حدود ۳ میلیارد تومان برای دانشگاه تامین شود.
وی تاکید کرد: تولید منابع مالی از تحقیقات افزون بر ایجاد درآمد برای دانشگاه، زمینه ایجاد شغل های جدید به خصوص مبتنی بر فناوری را که در دنیای کنونی ما در حال فراگیری است مسیر می کند و باید نگرش تحقیقات را به بیش از گذشته بدین سو سوق داد.
 حیدری‌مقدم با اشاره بر اینکه تحقیقات دانشگاهی باید کاربردی و تامین کننده نیاز جامعه باشد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در جامعه امروز ما کاهش تلفات ناشی از حوداث ترافیکی است؛ در مدت حدود یک دهه معادل ۸ سال جنگ تحمیلی در کشور نیرو های انسانی و سرمایه های جامعه را حوادث ترافیکی هدر داده است در حالی که دانشگاه می‌تواند با ارائه طرح های دانش محور، بنیادی و کاربردی نقش موثری در کاهش و حذف این تلفات انسانی در کشور داشته باشد.
در بخش دیگری از این مراسم نیز سعید بشریان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با یادآوری اینکه ۹ سال قبل ۸۰ مقاله و ۲ سال قبل ۶۰۰ مقاله در دانشگاه تدوین و منتشر شده است است گفت: تعداد ارجاع و استناد علمی به این مقاله ها نیز بیش از ۵ هزار عدد بوده است.
وی افزود: اکنون دانشگاه های کشور فعالیت خود را در مسیر نسل سوم دانشگاه ها هدفگذاری کردند که در این هدف راهبردی علم مبنای تولید ثروت برای دانشگاه ها است. همچنین ۲۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.