مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: استفاده از فن آوری حمل مرسولات پستی با پهباد اقدامی رو به جلو اما زمانبر است.

کاربرد پهباد در حمل مرسولات پستی در راستای هوشمند سازی شهری است / استفاده از اینگونه فن آوری ها، زمانبر است

سید احمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فن آوری در زمینه های مختلف باید از ایده های نوین اینچنینی به بهترین نحو استفاده نمود. طبیعی است که این ایده ها زمانبر و هزینه بر خواهند بود اما اقدامی رو به جلو است.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع در محدوده ایده هایی است که در زمینه شهر هوشمند مطرح می شود. با توجه به آلودگی شدید هوا در کلان شهرها، یکسری اقداماتی در حال انجام است. از جمله اینکه با دستور آقای جهرمی مقرر شده است که موتورسیکلت های حمل مرسولات پستی برقی شود که در مرحله اول ۲۰۰ موتورسیکلت برقی خواهد شد.
وی بیان داشت: اگر بتوانیم تمامی ناوگان اداره پست از جمله موتورسیکلت ها و خودروها را برقی کنیم و به مانند اداره پست استان، دیگر ادارات و سازمانها از جمله شهرداری نیز بتوانند از آلودگی ناشی از ناوگان حمل و نقل خود بکاهند، اقدام ارزنده ای در راستای کاهش آلودگی هوای مشهد خواهد بود. تصور من این است که پهبادهای حامل مرسولات پستی برقی خواهند بود و یکی از کاربردهای آنها کاهش آلودگی هواست.
مدیر کل پست خراسان رضوی امروزه استفاده از پهباد در موضوعات مختلف در حال افزایش است. نه تنها در حمل مرسولات پستی، بلکه در زمینه امداد و نجات نیز پهباد کاربرد دارد و از آن در دیگر کشورها استفاده می شود. 
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی استفاده از پهباد در حمل مرسولات پستی در استان اجرایی خواهد شد، گفت: واقعا نمی دانم. کمک  گرفتن از این فن آوری، بدون هیچ اطلاع قبلی بوده و ناگهان از آن رونمایی شده است. به همین دلیل کوچکترین آماده سازی قبلی و اقدامات زیرساختی در خراسان رضوی شکل نگرفته است. 
وی اظهار کرد: من هم مانند دیگران از تلویزیون و از اخبار ساعت ۹ شب مطلع شدم. هیچ دستورالعمل یا برنامه ای که در مورد آن به اداره کل استان اطلاعی داده شده باشد وجود ندارد. به همین دلیل از جزئیات ماجرا بی اطلاعم. 
موسوی ادامه داد: باید صبر کنیم تا جزئیات بیشتری از عملیات حمل محموله های پستی توسط پهباد بدست ما برسد. در حال حاضر هیچ خبر بیشتری از آنچه که در اخبار اعلام شده است ندارم و باید گفت که همه با هم سورپرایز شده ایم.
وی خاطرنشان کرد: این بی اطلاعی از جزئیات طرح، مختص خراسان رضوی نیست. در تماسی که با برخی از مدیران کل ادارات پست دیگر استان ها داشته ام، آنها نیز اظهار بی خبری کرده و بیشتر از آن چه که در اخبار اعلام شده، هیچ اطلاع دیگری نداشته اند. اما به عقیده من حمل مرسولات پستی توسط پهباد، اقدامی مثبت است و باید هر چه سریعتر اجرایی شود.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.