«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که مذاکره و دیپلماسی تنها راهکار برای رفع تهدید هسته‌ای کره شمالی است.

 وزیر دفاع آمریکا: تهدید هسته‌ای کره شمالی تنها از طریق مذاکره رفع می‌شود

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه طی سخنانی در اندیشکده شورای روابط خارجی بر ضرورت از سرگیری مذاکرات با کره شمالی تأکید کرد و مذاکره را تنها راهکار برای رفع تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی خواند.

اسپر با اشاره به اینکه آمریکا سخت تلاش می‌کند تا بار دیگر مذاکره با کره شمالی را از سر بگیرد، اظهار داشت: «ما برای مذاکره تلاش می‌کنیم زیرا تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تنها از طریق یک توافق دیپلماتیک می‌توان رفع کرد.»

وی افزود: «وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره وحشتناک خواهد بود. هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد این اتفاق باشد. من فکر می‌کنم که ما به‌زودی در اینجا مورد آزمایش قرار خواهیم گرفت. آزمایش درباره برداشتن گام بعدی و تلاش برای بازگرداندن آنها به پای میز مذاکره.»

در آستانه پایان یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا، تنش‌ها بین دو کشور به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواستار خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواستار لغو کلیه تحریم‌های آمریکا است.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل هفته گذشته در خصوص مذاکره با آمریکا اظهار داشت: مذاکره متوالی و مداومی که آمریکا به دنبال آن است، تنها یک مذاکره وقت گیر است که برای سیاست داخلی آمریکا مفید و سودمند خواهد بود. ما نیازی به مذاکرات طولانی با آمریکا نداریم و خلع سلاح هسته ای از میز مذاکره با واشنگتن حذف شده است.

کره شمالی پیش از این نیز هشدار داده بود که در صورت مخالفت آمریکا با امتیازات درخواستی پیونگ یانگ، مساله خلع سلاح از میز مذاکره حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.