یزد - فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه روند اجرای سند ملی راهیان نور در استان‌های مختلف رصد می‌شود گفت: اردوهای راهیان نور به لحاظ کمی و کیفی رشد بسیار خوبی داشته است.

اردوهای راهیان نور رشد خوبی داشته است

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین ، سردار یعقوب سلیمانی شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: جهت و میل عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های راهیان نور، برنامه‌های تربیتی است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ورود محتواهای مرتبط با راهیان نور به کتاب‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها ،یکی از استان‌هایی که در راستای اردوهای راهیان نور موفق عمل کرده، استان یزد بوده است.

وی از تدوین سند ملی اردوهای راهیان نور در کشور خبر داد و افزود: در این سند برای تمام دستگاه‌ها وظیفه تعیین شده چرا که در دفاع مقدس همه نقش داشتند و به ایفای وظیفه پرداختند.

سلیمانی تصریح کرد : مسئولیت راهیان نور در استان‌ها بر اساس این سند بر عهده استانداران بوده و این موضوع می‌تواند خیلی کمک حال کشور باشد و بحثی در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور تعیین و ابلاغی صورت گرفت که در ارتباط با روند اجرایی این کار رصدی انجام شود.

وی خاطر نشان ساخت : در بحث اردوهای راهیان نور باید روند به گونه‌ای باشد که مردم نقش‌آفرینی اصلی را بر عهده داشته باشند وسال گذشته ۲۲ استان اقدام به تعریف و اجرای سامانه ثبت نام اردوهای راهیان نور با خودروهای شخصی کردند و بحث فعالیت‌های فرهنگی و اردویی در منطقه به صورت متمرکز و گروهی انجام گرفت.

وی ادامه داد: در حال شناسایی هستیم که ۵۰ تا ۶۰ باب از منازل مردم به عنوان بوم‌گردی مورد استفاده قرار گیرد و بحث حمل و نقل هم توسط سه چرخه‌های همان منطقه انجام شود تا مردم آن منطقه از قبل این اقدام درآمدی به دست آورند

اعزام ۳۶هزار یزدی به اردوهای راهیان نور

معاون سپاه الغدیر استان هم در این دیدار گفت: در بحث اعزام راهیان نور، نزدیک به ۳۶ هزار نفر اعزام از سال ۹۶ تاکنون انجام شده ودر استان یزد استقبال بسیار خوبی از اردوهای راهیان نور صورت گرفته وبرنامه اردوهای راهیان نور تاثیر بسیار زیادی در آشنایی جامعه با روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت دارد..

سرهنگ حسین زارع کمالی اظهار داشت: سه مرحله اعزام آحاد مردم، دانش‌آموزی و دانشجویی است ودر هر یک از اعزام‌ها بر اساس نوع مخاطبانی که در دوره حضور دارند، برنامه‌های فرهنگی متعددی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال جاری با حمایت‌های صورت گرفته و در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه، جشنواره رهاورد نور دراستان طرح‌ریزی شد و اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.