رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تغییرات در مجموعه مدیریتی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، گفت: تحولات در دادسرا باید با هدف تسریع در انجام امور مردم صورت گیرد.

تحولات در دادسرا باید با هدف تسریع در انجام امور مردم صورت گیرد/ چند انتصاب جدید در دادسرای عمومی و انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی در مراسم تکریم و معارفه معاونین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در مشهد با اشاره به تغییرات در مجموعه مدیریتی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، اظهار کرد: تحولات در دادسرا باید با هدف تسریع در انجام امور مردم صورت گیرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در خصوص لزوم کارآمدی دستگاه‌های خدمت رسان به مردم و سند تحول قضایی ارائه شده توسط آیت‌الله رئیسی گفت: تمامی تغییرات و تحولات از جمله در دستگاه قضایی باید با هدف پویایی و افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات به مراجعان صورت پذیرد و بر همین اساس در مجموعه دادسراهای استان نیز شاهد تغییراتی هستیم.

وی با تقدیر از زحمات و خدمات قضات و کارکنان فعال در مجموعه قضایی استان بیان کرد: از تمامی عزیزان می‌خواهیم تا در چهارچوب قوانین، مقررات و نظامات دولتی به دنبال اصلاح روش‌ها و نوآوری در شیوه‌های خدمت‌رسانی باشند و بدین ترتیب از مدیران جدید نیز انتظارات بسیار بالاتری در جهت تقویت نقاط قوت و پرکردن خلأهای موجود وجود دارد که باید به آن به صورت ویژه توجه شود.

 صادقی با اشاره به برکات انقلاب شکوهمند اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب خدمات شایانی به مردم شریف و بزرگوار ارائه شده و دستگاه قضایی نیز در این حرکت بزرگ سهم قابل توجهی داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به وجود برخی از نارسایی‌ها در جامعه بیان کرد: چنانچه تمام مسؤولان به درستی به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنند شاهد وضعیت بهتری در جامعه هستیم، کما اینکه نهادهای فرهنگی و نهادهای اقتصادی باید بیش از پیش به مسؤولیت‌های خود در قبال مردم و جامعه عمل کنند.

وی با اشاره به تأکیدات و تصریحات قانونی در زمینه وظایف دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: قانون؛ بار بسیار سنگینی بردوش قوه قضائیه گذارده است و این بار روز به روز در حال سنگین‌تر شدن است و این نکته مهم نامطلوب و نامناسب ارزیابی شده و باید به فکر اصلاح آن بود.

صادقی با اشاره به ریشه‌دار بودن فرهنگ صلح و سازش در جامعه ایران خاطر نشان کرد: بزرگان و والدین باید بیش از پیش به مسؤولیت خود در قبال خانواده، فرزندان و محیط پیرامونی خود توجه داشته باشند و مردم هم باید در حل اختلاف و سالم‌سازی جامعه کمک کنند تا قوه قضائیه بتواند به پرونده‌های مهم و حساس رسیدگی کنند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تأکید کرد: توقع این است که این تغییرات به صورت ملموس موجب کاهش گلایه‌مندی‌ها و افزایش کارآمدی و کارایی مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب باشد.

همچنین در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این مجموعه خاطر نشان کرد: نظارت مستمر و مؤثر بر کلیه عملکردها، پیشگیری از وقوع جرایم، دفاع از حقوق عامه، نظارت بر عملکرد ضابطین و محورهای سند تحول قضایی در حوزه دادسرا، مورد توجه این مجموعه است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم هادی شریعت‌یار به عنوان معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستان، اسماعیل عندلیب به عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۴، اسماعیل رحمانی کلاکوب به عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۶، ولی قنبری‌راد به عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۷، مرتضی خدابنده به عنوان معاون دادستان در امور نظارت بر دادسراهای شهرستان‌ها و امور ضابطین و سید جواد حسینی به عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲،   معرفی شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.