مازندران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از خداحافظی جاده های مازندران با گاردریل های فلزی خبر داد.

گاردریل ها با جاده های مازندران خداحافظی کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباسعلی نجفی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در ۸۰ کیلومتر از محورهای استان، گاردریل ها جایشان را به دیوار های جدا کننده سیمانی (نیوجرسی) می دهند تا ایمن تر شوند، اظهار کرد: در فاز نخست گاردریل های فلزی در محورهای ساری تا آمل و کمرندی های شهرآمل برداشته می شود.

وی با اعلام اینکه با جایگزینی نیوجرسی، مبلمان جاده ای بهتر و ایمنی بیشتر خواهد شد، یادآور شد: در ۳۷۰ کیلومتر از محورهای استان روشنایی نصب شده که ۱۲ درصد روشنایی جاده های کشور را شامل می شود.

وی در رابطه با عدم ترمیم نقاط رانشی ناشی از سیل در محورهای مازندران از جمله محور کیاسر توضیح داد: در چند سیل اخیر، ۸۰۰ نقطه از محورهای استان آسیب دید و با انعقاد قرارداد با چند پیمانکار، این نقاط به ترتیب اولویت ترمیم می شوند.

نجفی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان که آیا پروژه هایی که ناقص اجرا می شوند را تحویل می گیرید؟ خاطرنشان کرد: اگر پروژه ای دارای نقص فنی باشد، تحویل گرفته نمی شود و نواقص را انعکاس می دهیم تا ترمیم شوند.

وی با بیان اینکه هر پروژه ای دوره تضمین نقص دارد و پیمانکار مربوطه موظف است تا مشکلات آن محور را مرتفع کند، اضافه کرد: بعنوان نمونه محور سوادکوه از زیرآب تا قائم شهر را هنوز تحویل نگرفته ایم.

نجفی تاکید کرد: راه های استان کیفیت قابل قبولی داشته و وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از استان های کشور دارد.

وی در ارتباط عدم نظارت بر پروژه ها و ابنیه های راه توسط شهرداری های استان و اجرای ناقص آنها، گفت: طرح و نقشه پروژه های شهرداری ها در شورای ترافیک تصویب و عملیاتی می شود ولی برخی پروژه ها بعلت کمبود اعتبارات شهرداری ها بصورت ناقص اجرا و مشکلات ترافیکی ایجاد می کنند.

نجفی در رابطه با وجود سرعتگیرهای غیرمجاز در محورهای مازندران نیز توضیح داد: مازندرن بعلت نزدیک بودن شهرها و روستاها و تراکم جمعیت بعنوان یک کلان شهر بوده و ایجاد سرعتگیر در استان غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: حداکثر ارتفاع سرعتکاه ها باید ۲ ونیم سانتی متر باشد که متاسفانه شهرداری ها این مساله را رعایت نمی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران مشکلات رویه آسفالت جاده های استان را پذیرفت و خاطرنشان کرد: بعلت شرایط دمایی امکان ترمیم روکش محورها میسر نیست و با گرم شدن هوا، ترمیم ها آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.