مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد گفت: شهر مشهد از اولین شهرهایی است که در زمینه هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک اقدام نموده و در همین راستا در خردادماه سال جاری طرح سیمپ را در منطقه ۹ راه‌اندازی کرده است.

نحوه خرید آنلاین پسماند خشک در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل کریمیان در توضیح طرح «سیمپ» اظهار کرد: سیمپ نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند است که امکان درخواست جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک شهروندان را به صورت آنلاین فراهم می‌آورد. شهروندان مشهدی با نصب این اپلیکیشن هم‌اکنون می‌توانند، در منطقه تحت پوشش، درخواست خودرو نمایند تا در کمترین زمان، نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی آنان اعزام و نسبت‌به تحویل و خرید اقلام ضایعاتی اقدام گردد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با موفقیت‌آمیزبودن طرح سیمپ یادآور شد: اجرای این طرح به صورت محدود، این امکان را برای کارشناسان ما در سازمان مپ فراهم آورد که با کمبودها و کاستی‌ها و نیز زیرساخت‌های مورد نیاز برای هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک آشنا شوند و بتوانند ایرادات و مشکلات آن را شناسایی و رفع کنند.

وی با تأکید بر اینکه «جمع‌آوری پسماند خشک باید برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی نیز سودمند باشد»، افزود: در این فرایند به جای تحویل محصول در قبال دریافت پسماند خشک، کیف پول مشترکین شارژ می‌شود که این امر می‌تواند گوشه‌ای از سبد اقتصاد خانوارها را پوشش دهد. همچنین شهروندان به جای شارژ کیف پول، می‌توانند از دیگر خدمات هوشمندسازی از جمله شارژ من‌کارت، خرید بسته اینترنتی، کمک به موسسات خیریه یا پرداخت بهای عوارض حمل پسماند سالانه خود از محل فروش مواد بازیافتی استفاده کنند.

کریمیان با بیان اینکه «اکنون زباله‌گردی یکی از معضلات جدی شهرهاست»، یادآور شد: هوشمندسازی مؤثرترین روش برای سامان‌دهی جمع‌آوری زباله خشک است؛ به‌ویژه که با این روش می‌توان از جمع‌آوری غیرمجاز زباله خشک توسط زباله‌گردها جلوگیری و به بهداشت عمومی و رفع مشکلات زیست‌محیطی به نحو محسوسی کمک کرد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.