رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درگز گفت: این شهرستان دارای حدود ۲۴۰ کیلومتر راه بین شهری و ۵۶۵ کیلومتر راه روستایی است که ۵۰ درصد راه‌های روستایی آن به صورت شنی و نیمه آسفالت هستند.

۵۰ درصد راه‌های روستایی درگز شنی و نیمه آسفالت هستند

به گزارش قدس آنلاین، حامد محمودی اظهار کرد: با توجه به اینکه درگز صعب‌العبورترین راه‌های روستایی و گردنه‌ها را دارد؛ برخورداری از راه مناسب برای این شهرستان امری ضروری است.

وی با اشاره به آسفالت ۴۵ درصدی راه‌های روستایی درگز افزود: از ۵۶۵ کیلومتر راه روستایی حدود ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و بقیه به صورت شنی هستند.

محمودی عنوان کرد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون روکش آسفالت گرم محور درگز - کلات به طول ۵/۳ کیلومتر، روکش آسفالت سرد محورهای روستایی به طول سه کیلومتر، لکه‌گیری در سطح راه‌های شهری و روستایی به میزان ۵۱۰ تن، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی شهرستان در چندین مرحله به طول بیش از ۳۰۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: همچنین احداث و تعریض هشت دستگاه پل در مناطقی که بر اثر سیل خراب شده، لوله شیار لرزاننده به طول ۲۰ کیلومتر در گردنه‌های تیوان؛ مرمت، بازسازی و رنگ‌آمیزی پل‌های بزرگ «لطف آباد – جلفان - شیخوانلو- پالکانلو»، اجرای پل و جاده جایگزین در راه روستایی دوآبی که در اثر سیل تخریب شده بود و تهیه شن و نمک زمستانی به میزان ۲۵۰۰ تن برای عملیات زمستانی در گردنه‌های این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درگز با توجه به اهمیت ایمن‌سازی راه‌ها مطرح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این راستا اقداماتی شامل آشکارسازی تقاطع‌ها با نصب چراغ‌های آذرخشی و تابلوها، خط‌کشی راه اصلی درگز – قوچان، رفع مشکل سه نقطه پرحادثه «حسن‌آباد، سیدآباد و سادات» با جایگزینی مسیر و حذف پیچ سه‌راهی چاپشلو –چهلمیر، ایمن‌سازی و احداث و آسفالت باندهای کاهنده سرعت در مبادی ورودی و خروجی شهر نوخندان، ایمن‌سازی چهار نقطه پر حادثه با احداث خاکریز، نصب علائم، حفاظ، چراغ‌ها و سرعت‌کاه، ایمن‌سازی محدوده پنج مدرسه در راه‌های اصلی و قدیم کلات انجام شده است.

محمودی گفت: در این مدت نیز حدود سه میلیارد ریال برای بازسازی ماشین‌آلات راهداری در زمستان هزینه شده است، این شهرستان در حوزه حمل و نقل دارای چهار شرکت مسافربری و چهار شرکت باربری و جابه‌جایی کالاست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.