همدان- دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان همدان گفت: در ۸ ماهه امسال ۱۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شد.

۱۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال جاری در همدان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین ، حبیب مومیوند دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان همدان ظهر امروز در نشست ر بررسی مسائل فرهنگی قاچاق کالا و ارز با اصحاب رسانه استان اظهار کرد:قاچاق کالا در کشور سابقه طولانی دارد و در مبارزه با این مسئله بسیار توجه شده است و متاسفانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به باور عمومی تبدیل نشده و قبحی نسبت به آن وجود ندارد.

مومیوند با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز مقابله و پیشگیری حائز اهمیت است گفت: اگر در حوزه پیشگیری به مسئله فرهنگی توجه داشته باشیم قدم‌های مهمی برمی داریم و در نتیجه نقش‌ها در حوزه مقابله کمرنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله اقدامات خوبی در استان انجام می‌گیرد افزود: نقش نیروی انتظامی همواره حائز اهمیت بوده و اقدامات اثرگذاری در استان انجام داده که می‌توان به کشفیات ۱۶۷ میلیارد تومانی کالا و ارز در هشت ماه امسال و رشد ۱۶ درصدی نسبت به مشابه سال قبل اشاره کرد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی موضوع قاچاق کالا و ارز به گفتمان تبدیل شود تاکید کرد: ایران با ۱۶ کشور مرز مشترک دارد و اگر تمام راه‌ها را محدود کنیم و اجازه ورود کالا ندهیم که امکانپذیر نیست بنابراین باید در حوزه فرهنگی نقش پررنگ داشت.

مومیوند به نقش دستگاه‌های مرجع نظیر دانشگاه‌ها، اهالی فرهنگ و هنر و روحانیت در این حوزه مهم عنوان کرد و گفت: باید از طریق فرهنگسازی مردم را به استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهیم.

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه کالاهای بنجول خارجی جای کالاهای ایرانی را گرفته است در حالی که کارگاه‌های تولیدی خوبی در کشور و حتی استان داریم که می‌توانند پوشاک کشور را تامین کنند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان همدان نقش اصحاب رسانه را در فرهنگسازی مهم دانست و افزود: ما دستگاه‌های فرهنگی می‌توانیم مصرف کالاهای ایرانی را پررنگ کنیم و جامعه را به سمت مصرف کالاهای داخلی سوق دهیم.

مومیوند  با اشاره به این  ۱۷ سال پیش بر اساس فرمان ۴ ماده‌ای مقام معظم رهبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور ایجاد شد اظهار داشت: همه دولت‌ها به مبارزه با قاچاق کالا پرداختند و نباید نگاه‌ها در این حوزه سیاسی و جناحی باشد.

وی تاکید کرد: استان همدان اگر چه استان مرزی نیست اما در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استان‌های جلودار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.