اردبیل- فرمانده مرزبانی کشور اظهارداشت: برای رفاه خانواده‌های مرزبانان و افزایش روحیه آنها احداث شهرک‌های سازمانی در نزدیک‌ترین نقطه به پاسگاه‌ها و هنگ‌های مرزی از اولویت‌های مرزبانی کشور است.

مرزبانان صاحب خانه می شوند/افزایش دیپلماسی مرزی در دستور کار

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان اردبیل بیان کرد: در اکثر نقاط مرزی زمین‌های مورد نیاز برای احداث این خانه‌ها شناسایی شده و امیدواریم با تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز و اختصاص اعتبار لازم  عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۹ آغاز شود.

برپایی جشن مشترک نوروز بین مرزداران ایران و همسایه

وی با بیان اینکه افزایش دیپلماسی مرزی منجر به ارتقای آمادگی عملیاتی در برخی از مناطق خاص مرزی شده است، اظهارداشت: گسترش این روابط علاوه بر کاهش بخشی از هزینه‌های مرز باعث افزایش و کارایی مرزبانی شده است.

سردار رضایی بیان‌کرد: برای همین آیین تحویل و ورود به سال ۹۸ شمسی با حضور فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، مسوولان شهرستان های مرزی و سران طوایف مناطق مرزی ۲ طرف در پایانه مرزی بیله‌سوار مغان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برپایی جشن مشترک نوروز بین مرزداران ایران و کشورهای همسایه پیام مهمی به جهانیان دارد، اضافه‌کرد: برپایی جشن مشترک نوروز بیانگر وجود ریشه‌های عمیق فرهنگی، وجود صلح ، دوستی و مودت بین مردم ایران و مردم کشورهای همسایه است.

وی روابط مرزبانی ایران با کشورهای همسایه را بسیارخوب توصیف کرد و ادامه‌داد: با اکثر کشورهای همسایه نشست و اجلاس مرزی سالانه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.