مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی از خدمت ۲ هزار خادم خواهر در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۵۱ نیروی خدمه و یک هزار و ۷۵۰ نفر خادمیار به بانوان زائر خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت ۲۰۰۰ خدمه خواهر در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد توکلی  با اشاره به اهمیت و ضرورت خدمت خواهران در رواق‌های خاص بانوان به ویژه در خدمت کفشداری‌، اظهار کرد: بانوان خدمه و خادمیار در رواق‌های مخصوص خواهران علاوه بر خدمت در بخش کفشداری در ۹ حوزه تطهیر، سقایی، خدمت صندلی تاشو، انواریاری، غبارروبی، مهریاری، تحویل چادر، جاروبرقی و نیز انتظامات نماز در صحن‌های مرکزی خدمت می‌کنند.
وی با اشاره به تحویل دو مسئولیت جدید تحویل چادر به زائران در بیت‌های تطهیر و کفشداری‌های بانوان و همچنین انتظامات نماز در صحن‌های مرکزی افزود: خواهران خدمه در مناسبت‌هایی همچون شب‌های قدر با توجه به افزایش جمعیت زائران، سقایی سیار با کلمن را نیز در رواق حضرت زهرا(س) و شیخ حرعاملی انجام می‌دهند و همچنین در روزهای جمعه نیز انتظامات نماز، انواریاری، تطهیر، غبارروبی آسانسور و رواق دارالحجه را که محل برگزاری نماز جمعه خواهران است، به عهده دارند.
مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی گفت: خدمه نخستین افرادی هستند که پس از ورود زائر به حرم، در ارتباطی مستقیم با او می‌توانند تأثیری به یادماندنی در حال و هوای زیارت داشته باشند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.