رئیس اتحادیه عایق های رطوبتی مشهد گفت: متاسفانه مدتی است که در کنار برندهای خوبی که در مشهد وجود دارد یکسری برندهای نامرغوب و ارزان قیمت ایجاد شده است که این کار می تواند در آینده عایق خوب و با کیفت و البته برند مرغوب خراسان را با یکسری مشکلات همراه کند.

میزان عایق های رطوبتی وارداتی در سطح مشهد به ۵ درصد هم نمی رسد

 عباس اساسی رئیس اتحادیه عایق های رطوبتی مشهد ضمن اشاره به اینکه میزان عایق های رطوبتی وارداتی در سطح مشهد به ۵ درصد هم نمی رسد گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه مرکزی برای تولید قیر هستیم و از آن جایی هم که وارد کردن عایق های رطوبتی از خارج کشور به دلایل مختلف سود آوری برای ما ندارد و از طرفی هم به لحاظ کیفی با عایق های داخلی برابری می کنند بسیار کم در حد ۵ درصد از کل عایق های رطوبتی که در سطح شهر دیده می شود از خارج از کشور وارد می شود.

وی ادامه داد: در دهه هفتاد مشهد پایگاه اصلی تولید عایق های رطوبتی بوده است و در حال حاضر هم هم بهترین برند ها را دارد و هم هنوز بالاترین قیمت را در میان دیگر برندها دارد چون در زمینه استاندارد سازی از همان ابتدا کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است با این حال اما در حال حاضر واحدهایی که به پالایشگاه نزدیک اند بیشترین تولید کنندگان عایق های رطوبتی هستند واحدهایی مانند  دلیجان، شیراز، اصفهان و...که همه برای خود به قطب های قدر تبدیل شده اند.

اساسی افزود: متاسفانه مدتی است در کنار برندهای خوبی که در مشهد با متری ۲۲ هزار تومان وجود دارد یکسری برندهای نامرغوب و ارزان قیمتی با متری ۱۵ هزار تومان ایجاد شده است  که این کار می تواند در آینده عایق خوب و با کیفت و البته برند مرغوب خراسان را هم با یکسری مشکلات همراه کرده و سطح کیفی برخی از این برندها را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه عایق های رطوبتی در پاسخ به این سئوال که آیا صادرات عایق رطوبتی وجود دارد یا خیر گفت: بله ما در حال حاضر به کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و...صادرات عایق رطوبتی داریم و البته از زمانی که قیر وارد بورس شد و افزایش قیمتی پیدا کرد متاسفانه خرید کشورهای همسایه از ما خیلی کمتر شده است.

وی در توصیه ای به مصرف کنندگان عایق های رطوبتی گفت: توصیه ای که مردم باید به آن توجه داشته باشند این است که از واحدهای مجاز و افراد متخصص برای نصب عایق های رطوبتی استفاده کنند چون اگر این عایق ها درست نصب نشود هیچ امینتی جهت محافظت از پشت بام ندارند. دیگر اینکه   هر چند تابستان بهترین زمان برای عایق کاری یا به اصطلاح ایزوگام است ولی متاسفانه مردم تا زمانی که به موردی احتیاج پیدا نکنند مباردرت به انجام آن نمی نمایند این اتفاق در پاییز می افتد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.