عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه، تلاش می‌کنند تا ایران را منزوی کنند اما رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه نشان داد که هیچ قدرتی توان منزوی کردن ایران را ندارد.

رزمایش "کمربند امنیت دریایی" طرح منزوی کردن ایران را ناکام کرد

قدس آنلاین: سید حسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی سه کشور ایران، چین و روسیه با عنوان «کمربند امنیت دریایی»، اظهار داشت: انجام رزمایش مشترک و موفقیت‌آمیز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با روسیه و چین، پیامدها و ابعاد قابل توجه و مهمی دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا و همه هم‌پیمانان او در منطقه تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را منزوی نشان دهند و طرح انزوای ایران در منطقه را دنبال می کنند اما ایران با این رزمایش نشان داد که توان کشور قابل منزوی شدن نیست و طرح دشمنان با شکست روبه رو شده است.

ائتلاف خلیج فارس علیه ایران شکست خورده است

وی افزود: برگزاری این رزمایش مشترک مقابل بسیاری از قدرت‌طلبی‌ها و سلطه‌گری سایر کشورها را می‌گیرد، این کشورهایی که به دنبال ائتلاف خلیج فارس علیه ایران بودند و می‌خواستند به نوعی مقابل قدرت ایران بایستند، امروز با ناکامی روبه‌رو شده‌اند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: این رزمایش حاکی از توانمندی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حاکمیت دریاها و حضور در آب‌های آزاد، برای پشتیبانی و حفاظت از منافع ملی کشور است.

نیروهای دریایی ایران به هیچ قدرتی اجازه جسارت نمی‌دهند

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی دریایی ایران در چند دهه اخیر، توان کنترل آب‌های منطقه‌ای خود را نداشت اما با تلاش متخصصین و نیروهای دریایی ارتش و سپاه نه تنها در همه آب‌های منطقه‌ای و تنگه‌ها حاکمیت مطلق دارد بلکه به هیچ قدرتی اجازه جسارت نمی‌دهد و از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دور دست حفاظت می‌کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز نیروی دریایی ایران در حوزه‌های مختلف و دفاع از منافع کشور پیشرفت چشم‌گیری داشته است؛ بخصوص اینکه در حوزه زیردریایی و موشک‌های دریا به آسمان، دریا به خشکی، دریا به دریا، ساخت ناوچه‌ها و شناورهای پرسرعت پیشرفت های قابل توجهی داشته‌ایم و در این رزمایش تنها گوشه‌ای از توانایی‌های نیروی دریایی کشور نشان داده می‌شود.//

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.