خراسان شمالی- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: ۵۹۱ کارت بازرگانی در خراسان شمالی صادر شده است که از این تعداد ۴۴۲ کارت مربوط به افراد حقیقی و ۱۴۹ کارت هم مربوط به افراد حقوقی هستند اما، هم اکنون تنها ۱۲۰ کارت فعال است.

۱۲۰ کارت بازرگانی در استان فعال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید پور آبادی در نشست خبری اظهار داشت: اتاق بازرگانی خراسان شمالی در رویکردی جدید، اتاق فکری را تشکیل داده که برای دریافت ایده و نظرات از اقشار مردم، اساتید دانشگاهی، روشنفکران، صاحب نظران و دانشجویان دعوت کرده که در جلسات همفکری با آنان در اتاق فکر تشکیل شده تصمیمات خوبی گرفته شده است.

وی در باره پذیرش هیات های تجاری خارجی به استان و اعزام هیات های تجاری استان به کشورهای هدف صادراتی نیز گفت: به توجه به اینکه در حال حاضر قیمت ارز بالا است، اتاق بازرگانی استان در شرایط کنونی برنامه ای برای اعزام هیات های تجاری از استان به کشورهای هدف صادرات را ندارد.

پور آبادی افزود: با این وجود برنامه ریزی کرده ایم که در نمایشگاه بین المللی کالا که ۱۹ اسفند در تهران برگزار خواهد شد، خراسان شمالی نیز با ارائه محصولات شرکت کند.

وی افزود: البته خراسان شمالی در نیمه اول اسفندماه امسال یک نمایشگاه به منظور ارائه محصولات تولیدی استان و دیگر نقاط کشور با دعوت از تجارخارجی به استان برگزار خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با اشاره به صادرات استان طی هشت ماهه سال ۹۸ نیز گفت: در این مدت از نظر ارزشی ۷۴/۱میلیون دلار و از نظر وزنی ۲۴۵/۴هزار تن صادرات کالا از استان انجام شده است.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۷/۷ درصد رشد و از لحاظ وزنی ۵/۸درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه در رابطه با واردات کالا از استان گفت:در هشت ماهه سال ۹۸ به ارزش ۱۵/۴میلیون دلار و وزن ۲/۶ هزار تن کالا به استان واردات شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۰/۸درصد از لحاظ ارزشی رشد و ۱۸/۷درصد از لحاظ وزنی کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.