۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 685155

این ۱۳۴ نفر!؟

سید جلال فیاضی

اقدام شجاعانه وزیر بهداشت در مورد اخراج ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم زاده‌ای که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند و اعلام خبر آن، اگرچه فی نفسه اقدامی تحسین برانگیز است، اما نقطه پایان این ماجرا نیست!

قدس آنلاین: اقدام شجاعانه وزیر بهداشت در مورد اخراج ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم زاده‌ای که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند و اعلام خبر آن، اگرچه فی نفسه اقدامی تحسین برانگیز است، اما نقطه پایان این ماجرا نیست! اکنون باید به ده‌ها پرسش دیگر برای اقناع افکار عمومی پاسخ داده شود:

۱- آیا این میزان صندلی دانشجویی فروخته شده متعلق به یک دانشگاه و در یک سال تحصیلی است یا دانشگاه‌های متعدد در سال‌های متمادی صندلی‌های خود رابه از ما بهتران فروخته‌اند؟

 ۲-چگونه می توان مطمئن شد که این تعداد فقط ۱۳۴ نفر هستند؟ آقای وزیر با تلاش و دقت این تعداد تخلف را کشف کرده اند، اما وقتی باب صندلی فروشی دانشگاه‌ها باز بوده، چگونه می‌توان یقین کرد این تعدادبیشترازاین حرف‌ها نیست!؟

 ۳- اگرچه نسبت به رشته‌های پزشکی به خاطر اینکه با جان انسان‌ها مرتبط است و البته رشته‌های پولسازی نیز هستند، حساسیت بیشتری وجود دارد، ولی همه رشته‌های دانشگاهی حساسیت دارند؛ از عمران تا حقوق، از شیمی تا ادبیات، از مکانیک تا روان‌شناسی و...همه رشته‌ها دارای اهمیت هستند، حالا باید وزیر علوم و تحقیقات هم بررسی کند و توضیح دهد که چند کرسی دانشجویی در سایر رشته‌های دانشگاهی فروخته شده است؟

 ۴- مهم‌تر از ۱۳۴ آقازاده و خانم زاده -که حالا دیگر دانشجو نیستند- آقایان و خانم‌هایی هستند که حاضر شده‌اند برای تأمین آینده فرزند دلبند خود، حقوق میلیون‌ها داوطلب کنکورکه با هزینه و فشار روانی زیاد در این رقابت علمی حضور می‌یابند را پایمال کنند. اکنون جامعه منتظر است تا اسامی این ۱۳۴ آقا و خانم را بشنود؛ زیرا آن‌ها هم دیگرصلاحیت جایگاه و منصب در جمهوری اسلامی را ندارند تا باز هم از پول ونفوذ مقام خود برای بی‌عدالتی‌های دیگر سوء استفاده کنند. چرا اسامی وخبر عزل آن‌ها را اعلام نمی‌کنید؟ عدم اعلام اسامی آن‌ها می‌تواند همه صاحب‌منصبان جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد و آن‌ها را در مظان این اتهام قرار دهد!

۵- با توجه به پیچیدگی سازوکار پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور، آیا حفره‌های نفوذ در این سیستم شناسایی و ترمیم شده است یا باز هم امکان ورود دانشجوی غیر مستعد با پول و نفوذ به دانشگاه‌های کشور وجود دارد؟

۶-مسئولان و متولیان سنجش آموزش کشور و نیز رؤسای دانشگاه‌هایی که ۱۳۴ صندلی آن‌ها به فروش رسیده است، ظاهراً روزه سکوت گرفته اند. چرا آن‌ها درباره این اتفاق تلخ  به روشنی توضیح نمی‌دهند و کسانی را که موجب این بی عدالتی شده اند را افشا نمی‌کنند؟

 ۷- از آنجا که پذیرش دانشجو به حقوق میلیون‌ها جوان در سراسر کشور مرتبط است حتی یک موردتخلف هم قابل پذیرش نیست. در این مورد نهادهای نظارتی؛ مجلس، قوه قضائیه، بازرسی کل کشور، حراست‌ها و دیگر مراکز نظارتی برای پیشگیری، رسیدگی وجلوگیری از تکرار این تخلف‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

قصه این ۱۳۴ نفراز بسیاری موضوعاتی که مقامات کشور نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند، بیشتر اهمیت دارد و میلیون‌ها خانواده را که نگران آینده فرزندان عزیز خود هستند، غصه‌دار کرده است. آن‌ها خود را مغبون می بینند و فکر می‌کنند یکی از صندلی‌های فروخته شده جای فرزند بازمانده از کنکور آن‌هاست؛ بنابراین نمی‌توان از این مسئله به سادگی گذشت و تصور کرد که افکار عمومی با همین مصاحبه کوتاه قانع شده است. همه متولیان مربوط کشور باید برای اقناع مردم در این مورد توضیح دهند. مردم منتظرند!

یک نکته: امروزبا توجه به اهمیت موضوع به این مسئله پرداختیم اما یادداشت‌های بودجه‌ای نگارنده در روزهای آینده و همزمان با بررسی بودجه در مجلس ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mo.hossein ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    دروغ میگن که اخراج کردیم .من دو نفر رو میشناسم که به همین طریق اومدن رشته ی دندانپزشکی دانشگاه آزاد وهنوز هم در کلاس هاشرکت میکنند و امتحان هم دارن میدن .فقط میخواستن یه حرفی زده باشن وگرنه کسی که تونسته برا بچه اش قانون رو تغییر بده و حد نصاب ۹۲.۵٪ رو حذف کنه نمیذاره که به این راحتی بچه اش رو بندازن بیرون. یکم تازه به اجرای عدالت داشتیم دلخوش میشدیم که دیدیم طبل توخالیه فقط صدا داره ...