دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تقاضا افزایش یافته است، داوری‌ها محصولات دانش‌بنیان سخت‌گیرانه‌تر شده است.

داوری محصولات دانش‌بنیان سخت‌گیرانه شده است

به گزارش قدس آنلاین، میثم روحبخش در خصوص انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی اظهار کرد: نیمه اردیبهشت ماه سال جاری مجمع عمومی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان تشکیل شد و به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. انجمن طی مدت ۶ الی ۷ ماه که از تاسیس آن می‌گذرد، فعالیت‌های متعددی انجام داده است. انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان یک انجمن صنفی برای پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و مراکز رشد است زیرا براساس اساسنامه‌ای که در اختیار داریم، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور و مرکز رشد می‌توانند عضو انجمن باشند و از خدمات ما استفاده کنند.

روحبخش افزود: از جمله فعالیت‌های دیگری که در حوزه صنفی انجام می‌دهیم پیگیری مشکلات تامین اجتماعی، مالیات، دریافت تسهیلات بانکی از صندوق‌های پژوهش‌ استان، صندوق نوآوری معاونت ریاست جمهوری، تسهیلاتی که بانک‌ها می‌گیرند و ... است.

دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی تصریح کرد: به واسطه اینکه انجمن تازه تاسیس هستیم و پتانسیل بالایی در استان حاکم است، در حال حاضر حدود ۸۵ شرکت حقوقی عضو داریم که اکثر آن‌ها دانش‌بنیان هستند. استان ما تقریبا حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ شرکت دانش بنیان را در خود جای داده است و بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت فناور و مرکز رشد وجود دارد که می‌توانند به عضویت انجمن درآیند و از خدمات استفاده کنند و انجمن هم با حضور اعضای بیشتر می‌تواند قدرت نفوذ بالاتری داشته باشد. اگر انجمن ما را با انجمن‌های دیگر مقایسه کنید از مخاطبان بسیار خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال حداقل به تعداد ۱۰۰ عضو برسیم.

وی اضافه کرد: جنس مشکلات‌ شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های بزرگ که سال‌ها در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند، متفاوت است. معمولا شرکت‌های تازه تاسیس در حوزه تامین اجتماعی، مالیات و نیز تمدید دانش‌بنیان بودن دچار مشکل هستند زیرا بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تمدید مجدد با چالش‌هایی مواجه‌اند. محصولات دانش‌بنیان باید هر دو سال تمدید شود و مورد داوری مجدد قرار گیرد اما با توجه به اینکه تقاضا  افزایش یافته است، داوری‌ها هم سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.  

دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر شرکت تازه تاسیس محصولی از قبل داشته باشد باید عنوان کند که چه پیشرفت‌هایی داشته و اگر پیشرفت نداشته باشد ممکن است که تمدید نشود و یا در سطح پایینی قرار گیرد. ما نمونه شرکت‌هایی را داشتیم که در سطح یک (بالا) قرار داشتند اما اکنون در سطح دو (پایین) قرار دارند.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.