یزد - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: گوشت های انجماد زدایی شده، کیفیت لازم را ندارند.

گوشت های انجماد زدایی شده، کیفیت لازم را ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد ، سید مهدی موسوی پور اظهار داشت: حفظ سلامت گوشت منجمد مستلزم رعایت شرایط ویژه از جمله دمای مناسب، مدت زمان نگهداری و انجماد زدایی صحیح است و این در حالی است که گوشت هایی که به دلیل نامناسب بودن دمای سردخانه یا شوک حرارتی از حالت انجماد خارج می شوند کیفیت لازم را ندارند.

وی افزود : به همین دلیل به مردم توصیه می شود از خرید این قبیل محصولات خودداری نمایند به این منظور لازم است تا شهروندان با اطلاع از خصوصیات ظاهری گوشت تازه آنرا از گوشت انجماد زدایی شده تشخیص دهند.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه یکی از علائم قابل مشاهده گوشت های قرمز انجماد زدایی شده و نگهداری شده در شرایط انجماد نامناسب، وجود خونابه در پلاستیک بسته بندی گوشت است، در تشریح خصوصیات گوشت تازه گفت: گوشت قرمز تازه باید علاوه بر رنگ و بوی مناسب، دارای برچسب مشخصات بهداشتی الصاق شده به لاشه و ممهور به مهر دامپزشکی باشد.

موسوی پور تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، ضمن تهیه گوشت از محل های معتبر، پس از خرید گوشت تازه در صورت عدم مصرف، آن را سریعا و برای هر بار مصرف، بسته بندی و منجمد نمایند و از منجمد کردن و انجماد زدایی مکرر گوشت خودداری نمایند تا ضمن برخورداری از طعم و بافت مطلوب در گوشت، ازکاهش ارزش خوراکی آن نیزجلوگیری شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.