سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رزمایش مشترک ایران با ۲ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نشان دهنده نفوذ نظامی ایران در شمال اقیانوس هند و دریای عمان است.

 رزمایش مشترک با ۲ عضو دائم شورای امنیت نشان‌دهنده نفود دریایی ایران است

قدس آنلاین: سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه با عنوان «کمربند امنیت دریایی در اقیانوس هند»، اظهار داشت: در چنین شرایطی که آمریکا به دنبال تحریم و فشار بر ایران است و از طرفی به دنبال ائتلاف دریایی  در خلیج فارس علیه ایران برگزارش رزمایش مشترک ایران با روسیه و چین در چنین شرایطی، نشانه خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با برگزاری این رزمایش مشترک قدرت دریایی خود را به رخ دشمنان کشید، افزود: این رزمایش حاکی از توانمندی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حاکمیت دریاها و حضور در آب‌های آزاد، برای پشتیبانی و حفاظت از منافع ملی کشور است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رزمایش مشترک ایران با 2 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان دهنده نفوذ نظامی ایران در شمال اقیانوس هند و و دریای عمان است، افزود: رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه یک پیام روشن برای دشمنان کشور و ائتلاف آمریکا در خلیج فارس است تا حد خود را بدانند زیرا چین و روسیه از مواضع ایران حمایت می‌کنند.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه بیانگر این است که این دو قدرت بزرگ نیز، مانند ایران نمی‌خواهند رفتار و تک‌روی آمریکا در منطقه ادامه پیدا کند، اظهار داشت: برگزاری این رزمایش مشترک مقابل بسیاری از قدرت‌طلبی‌ها و سلطه‌گری سایر کشورها را می‌گیرد، این کشورهایی که به دنبال ائتلاف خلیج فارس علیه ایران بودند و می‌خواستند به نوعی مقابل قدرت ایران بایستند، امروز با ناکامی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش تسنیم، رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین (CHIRU 2019) از روز جمعه ششم دی‌ماه آغاز شده و تا روز دوشنبه نهم دی‌ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان ادامه خواهد داشت.

انتهای‌پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.