خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی با توجه به وجود برخی انتقادات از سند تهیه شده ۷۲ ساعت مهلت داد نسخه نهایی سند توسعه تجارت خارجی استان با بهره مندی نقطه نظرات فعالان اقتصادی، تعیین تکلیف شود.

مهلت ۷۲ ساعته استاندار برای نهایی کردن سند توسعه تجارت خارجی استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست تدوین سند چشم انداز و توسعه تجارت خارجی استان، اظهار داشت: بیش از یک ماه مهلت داشتید انتقادات خود را در تهیه سند اعلام کنید و از امروز آخرین نقطه نظرات خود را اعلام کنید تا نسخه تهیه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بررسی کارشناسی ارسال شود و در اولین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و به عنوان یک سند تخصصی پیوست سند توسعه استان شود.

وی افزود: توسعه بازارهای داخلی و خارجی برای عرضه محصولات تولیدی در دستور استان است و این سند مسیر تجارت خارجی استان را مشخص می کند حتی برای بنده معین می کند با کدام سفیر نشست داشته باشم.

شجاعی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی پیشران اقتصادی استان است اما به دلیل نبود بازار عرضه و فروش محصولات سطح زیر کشت ما افزایش نمی یابد و محصولات روی زمین می ماند و از بخش گردشگری نیز درآمد قابل توجهی نداریم.

وی گفت: ایجاد فروشگاه تحت عنوان خراسان شمالی در کشورهای دیگر قدمی است که باید برای فروش محصولات استان برداشته شود.

وی اشاره داشت: هفته گذشته با کمک وزارت امورخارجه با سفیران سه کشور تاجیکستان، قزاقستان و آذربایجان نشست داشتم و آنان به زودی به استان سفر خواهند داشت.

شجاعی افزود: در این نشست ها مقرر شد از کشور افرادی توانمند، باتجربه و متخصص به عنوان سرپرست هر کشور و نفراتی در کمیسیون های تخصصی به سفیران این کشورها معرفی شود تا سند تفاهم استان با آن کشورها تهیه شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.