نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به انتخابات مجلس خطاب به مردم گفت:‌ نگذارید خسته‌های از انقلاب و کسانی که با رهبری زاویه دارند وارد مجلس شوند؛ این شما هستید که باید با تمام قدرت بایستید.

نگذارید خسته‌های از انقلاب و زاویه‌داران با رهبری ‌وارد مجلس شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی پایانی مراسم 9 دی مشهدمقدس در حرم منور رضوی اظهار داشت: بعد از 10 سال، فرارسیدن سالروز حماسه انقلابی مردم بابصیرت ما در 9 دی‌ماه، نیازمند به یک بازخوانی در فتنه 88 و روز 9 دی هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فتنه 88 چه فتنه‌ای بود و حماسه 9 دی چه نقشی در برابر فتنه 88 داشت؟ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استکبار آمریکایی مقابل نظام و انقلاب ما با تمام قدرت موضع‌گیری و فتنه‌انگیزی کرد.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی، فتنه نخست آمریکا بعد از انقلاب را خنثی کرد اما بعدها فتنه‌های دیگر مثل کودتای نوژه و تهاجم به طبس و شکست آمریکا به وسیله لشکر الهی شن و فتنه تحمیل جنگ به مدت 8 سال را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت تمامی این فتنه‌ها از نوع مزدورسازی در داخل و یا خارج کشور بود؛ در فتنه 88 جریان فتنه‌سازی آمریکا تغییر پیدا کرد یعنی با این ماهیت فتنه آفرینی کرد که جریانات داخلی را موج‌آفرین کند و بر آن سوار شود؛ فتنه با این جنس در سال 88 صورت گرفت و جنس فتنه دشمن با فتنه‌های قبل از سال 88 متفاوت بود.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: جنس جدید فتنه دشمن از سوی مقام معظم رهبری شناسایی شد؛ در آبان سال 87 که شش ماه به اجرای فتنه 88 باقی‌مانده بود، ایشان در سخنرانی خود فرمودند من به جریان‌های سیاسی سفارش می‌کنم در مسائل سیاسی در زمین دشمن بازی نکنند؛ چه ببرند و ببازند باخته خواهند بود و به ضرر آنها و نظام و انقلاب تمام می‌شود.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: مقام معظم رهبری با بینش وحی مانند خود این مسئله را تشخیص دادند و در 13 آبان 87 آن را اعلام کردند؛ جنس فتنه در مملکت و کشور ما برای مردم ما سابقه نداشت و تشخیص فتنه و ماهیتش به عنوان فتنه دشمن برای مردم ما سنگین بود. ظاهر قضیه یک رقابت سیاسی در داخل کشور در مسئله انتخابات و بعد هم نارضایتی از اجرای انتخابات بود.

وی ادامه داد: درک این مطلب که این یک فتنه ساخته و پرداخته دشمن است برای مردم ما آسان نبود اما مقام معظم رهبری با رهبری بصیرت آفرین در مدتی کوتاه جنس فتنه را به مردم تفهیم کردند و بصیرت آفریدند و نتیجه پیدایش بصیرت مردم که فتنه 88 را از جنس فتنه تازه‌ای که مسبوق به سابقه نیست؛ حماسه 9 دی بود و مقام معظم رهبری فرمودند 9 دی باطل السحر فتنه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این واقعیت را مردم ما در یک مدت کوتاهی با بصیرت آفرینی مقام معظم رهبری تشخیص دادند و حماسه 9 دی را آفریدند؛ در ایجاد این بصیرت نقش اصلی مربوط به وجود مقدس سیدالشهدا(ع) بود؛ در جریان فتنه 88 نیز مظلومیت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورای سال 88 افشاگر واقعیت دشمن و برای امت اسلام، بصیرت آفرین بود.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: فتنه 88 سرآغاز این جنس جدید فتنه بود؛ فتنه‌های بعد از سال 88 تا امسال که 10 ساله شد مثل فتنه سال 96 و آبان 98، از جنس فتنه سال 88 بود که جریان داخلی موج‌آفرین شد و بر موج دشمن سوار شد.

وی ادامه داد: با این کیفیت، فتنه 88 ماهیتش برای ما مشخص شد و کارگزاران نظام چه در دولت و چه در مجلس و چه در قوه قضائیه باید به این مسئله توجه داشته باشند و جریانات سیاسی از هر جنسی اگر انقلاب را قبول دارند، باید توجه داشته باشند جریانی را ایجاد نکنند که برای دشمن موج‌آفرین باشد و این را به عنوان یک اصل مسئولان باید بدانند که هر کجا مردم ما غافلگیر شوند؛ آن به صورت یک جریان موج سوار دشمن خواهد درآمد و مردم را نباید در تصمیمات غافلگیر کرد.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه مسائل را نباید از مردم پنهان نگاه داشت و باید با مردم شفاف و آشکار و خودمانی و صمیمی بود گفت: حماسه 9 دی یک مثلث مقدس بود که سه ضلع داشت؛ ضلع نخست آن مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری بود؛ ضلع دوم بصیرت مردم بود؛ مردم در دشمن شناسی و وقت‌شناسی بالا آمدند و فتنه‌گر جریان چپ و راست داخلی نیست بلکه اینها ابزار فتنه شدند و فتنه‌گر قدرت دشمن از پشت پرده شیطنت‌هایی است که جریانات سیاسی را استخدام کرده و به عنوان ابزار مورد استفاده قرار داده است.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: زمام برخورد با فتنه دشمن باید در اختیار مردم باشد و این وقت شناسی مردم از ابعاد بصیرت مردم بود؛ ضلع سوم این مثلث مقدس، پیوند خدایی و آسمانی میان امت و امام بود؛ مردم با مقام ولایت پیوند خوردند یعنی آن که در دل مردم قرار گرفت و جایگزین شد؛ عشق به ولایت و توجه به رهبری بود؛ وابستگی و صمیمیت فکری و قلبی مردم صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این مثلث مقدس از 9 دی به این طرف که امروز 10 سال از 9 دی 88 می‌گذرد به عنوان یک اصل بر کشور و جامعه ما حاکم است و مردم عشق و بصیرت و دشمن شناسی را دارند و مدیریت حکیمانه و رهبری داهیانه مقام ولایت بر مقدرات این کشور مسلط و حاکم است و وجود این سه ضلع مقدس حاکمیتش بر سرنوشت مردم و انقلاب بارز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز انقلاب ما 40 سال اول را پشت سر گذاشته است؛ به میانه راه رسیده‌ایم اما راه به اتمام نرسیده؛ امروز انقلاب ما به یک پیچی برخورده است؛ مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب در یک پیچ تاریخی است؛ ما به نیمه راه رسیده‌ایم و تا فتح قله نیز راه داریم؛ بخش بزرگی از راه را طی کرده‌ایم؛ آن روزی که انقلاب پیروز شد قدرت منطقه‌ای نبودیم و دنیای استکبار از تسلیحات ما هراس نداشت و مثل امروز نفوذ انقلاب و رهبری و ولایت ما جهان اسلام و امت مسلمان فرانگرفته بود و بیداری قوی انقلابی در دنیای اسلام شکل نگرفته بود و تا نیمه راه آمدیم و اکنون وسط راه هستیم و گرفتار دو جریان هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: یکی جریان خسته است که می‌گوید بازگردیم و تا همین جا بس است و یکی دیگر جریان غیرانقلابی است که به انقلاب ما از ابتدا نیز معتقد نبود و ایمان به نظام اسلامی نداشت؛ در جریان تحجر و روشنفکری دینی این نمونه وجود دارد و ما با این دو جریان روبرو هستیم؛ این جریان همراه می‌گوید خسته شده و جریان دوم اصلا به این پیمایش عقیده ندارد.

وی افزود: جریان خسته و غیرانقلابی می‌گوید بس است؛ تحریم اقتصادی شده‌ایم و دشمن اجازه نمی‌دهد بالاتر برویم پس با آمریکا مذاکره و با اروپا صلح کنیم و یک لقمه نان دربیاوریم؛ این جریان، خسته است؛ مردم ما یک اقلیت و اکثریت هستند؛ اکثریت دنبال رهبری هستند و اکثریت مردم ما حزب الله هستند؛ معنای فتح قله این نیست که ریاضت و سختی بکشیم؛ مقاومت معنایش ریاضت نیست؛ مقاومت یعنی با پای خودمان حرکت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی دست به زانو بگیر و زندگی و خوراکت را اداره کن؛ دارای منابع و معادن و سرمایه و درآمد هستیم؛ ابتکار فکر و نسل جوان داریم؛ اقلیتی نیز هستند که می‌گویند باید بازگردیم و این اقلیت را خداوند متعال در سوره مجادله معرفی می‌کند. اینهایی که دنبال جریانات غیرانقلابی هستند اینها حزب الشیطان هستند. حزب شیطان زیانکار و شکست خورده و ضرر کرده است.

آیت الله علم‌الهدی گفت: انتخابات مجلس نزدیک است و نگذارید خسته‌های از انقلاب و کسانی که با رهبری زاویه دارند وارد مجلس شوند؛ این شما هستید که باید با تمام قدرت بایستید؛ کارگزار نظام باید حزب الله باشد. در روز 9 دی 98 با یک چنین جریانی روبرو هستیم و این شما مرد و زن انقلابی حزب الله هستید که باید تکلیف را روشن کنید.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.