رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه گفت: پرستاران مشکلات معیشتی زیادی دارند و نظام پرداخت حقوق آنها ناعادلانه است که امیدواریم با حمایت دولت، مجلس و مقامات سیاسی شهر و استان بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

 نظام پرداخت پرستاران ناعادلانه است

به گزار ش قدس آنلاین، محسن گچ‌پزان امروز  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در کشور ما ۳۵۰ هزار نفر  تحصیلکرده در رشته‌های مرتبط با پرستاری وجود دارد که تنها  ۲۲۰ هزار نفر از این تعداد شاغل هستند.
وی اضافه کرد: نسبت تخت به پرستار در دنیا، چهار پرستار برای هر تخت است اما در کشور ما این نسبت چهار پرستار برای یک و نیم تخت است که فشار مضاعفی به پرستاران وارد کرده‌ است و البته دولت، پیگیر تزریق نیروست.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه گفت: پرستاران، مکمل فرایند درمان هستند و نقش مهمی بر عهده‌ دارند.
گچ پزان با بیان اینکه در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تا کنون ۶۵ عمل پیوند قلب انجام شده‌است افزود: ۵۰ نفر از این تعداد زنده هستند که این امر بیانگر وضعیت خوب درمانی در طیف پزشکی و پرستاری مشهد است.
وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات معیشتی، نظام پرستاری مشهد به عنوان تنها نهاد پیگیری‌کننده مشکلات پرستاران ساختمان مناسبی ندارد که از مسوولان شهری می‌خواهیم در این خصوص مساعدت کنند.
۲۰۰ دانشکده پرستاری در کشور وجود دارد و سالانه ۶۰ هزار نفر در این رشته دانش آموخته می‌شوند.
هم اکنون ۱۳ هزار پرستار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.