هواشناسی خراسان رضوی پیش‌بینی کرد که از سه‌شنبه بارش‌ها در سطح استان گسترش می‌یابد و تا پایان هفته به صورت بارش باران و برف خواهد بود.

بارش‌ها از فردا در استان افزایش می‌یابد/ احتمال آبگرفتگی

به گزارش قدس آنلاین، هواشناسی خراسان رضوی با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تحلیل کرد که امروز شاهد بارش‌هایی پراکنده و خفیف در نواحی شمالی استان هستیم که انتظار می رود از فردا سه‌شنبه، بارش‌ها در سطح استان به‌تدریج گسترش یافته و به‌طور متناوب و با شدت و ضعف تا روزهای پایانی هفته به‌صورت بارش باران و برف در غالب نقاط ادامه می‌یابد.

همچنین طی این مدت در نیمه جنوبی استان با توجه به رگباری‌بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب دور از انتظار نیست. ضمن اینکه در ساعاتی افزایش سرعت وزش باد در سطح استان با احتمال کولاک در محورهای سردسیر و کوهستانی نیز پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات شب و اوایل روز پدیده مه به‌صورت گسترده‌ای تشکیل و منجر به کاهش دید خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته زاوه با کمینه دمای ۵- درجه سلسیوس سردترین و خواف با بیشینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۳ و ۱۲ درجه سلسیوس بوده است.

همچنین بیشترین مقدار بارش از ایستگاه هواشناسی کلات نادر حدود ۱ میلی‌متر و بیشترین سرعت وزش باد از بردسکن با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.