در حاشیه تشرف کاروان ۴۰۰ نفره از کشور آذربایجان به حرم امام هشتم(ع) پیوند ازدواج زوج آذربایجانی از شهر گنجه در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیوند آسمانی زوج آذربایجانی در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، بله گفتن عروس به داماد رو به روضه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر سنتی دیرین برای مشهدی هاست. رسم شایسته‌ای که از قدیم الایام تا به امروز زائران و مجاوران حرم رضوی در نخستین گام از زندگی مشترک آن را به جا می‌آورند. اما این رسم نکو چند وقتی است که برای زائران خارجی نیز باب شده و زوج‌های جوان زیادی از کشورهای مختلف تمایل دارند تا زندگی مشترکشان را به رسم تیمن و تبرک از جوار بارگاه رضوی آغاز کنند.
کریم حاجی‌اف و نفیسه پاشایوف دو یار عاشقی که امروز بر سجاده‌ای از معنویت نشسته‌اند تا عاقد خطبه عقدشان را جاری کند و شیرینی پایان ناپذیر وصال را به‌ آنان هدیه دهد، هر دو دانشجو هستند و به همراه چند تن از خویشاوندان و آشنایان به مشهد آمده‌اند تا جشن ساده خود را در این حریم نورانی برگزار کنند.
آقای داماد می‌گوید: شروع زندگی مشترک باید کاملا به‌یادماندنی برگزار شود، به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم ابتدا با رخصت از حضرت رضا(ع) محرم شویم و سپس جشن دیگری با حضور اقوام در شهرمان برگزار کنیم.
او ادامه می‌دهد: این برای من افتخار است که در مکانی زندگی‌مان را آغاز می‌کنیم که متبرک به نام امام علی ابن موسی الرضا(ع) می‌شود و چون حرم آرامش خاصی دارد و شروع زندگی زناشویی نیازمند این آرامش است از این رو تصمیم گرفتیم شروع زندگی‌مان را از این مکان آغاز کنیم.
حاجی‌اف می‌گوید: واقعاً این لطف حضرت بود که ما به این شکل زندگی خود را آغاز کردیم و خوشحالم که زندگی ما آغاز به این زیبایی داشت؛ بعد از مراسم، دوستان و بستگانمان بابت این نحوه مراسم عقد به ما تبریک گفتند و برای‌مان آرزوی خوشبختی کردند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم نیز به رسم تبرک و تیمن هدایای متبرک و معنوی از جمله کلام الله مجید از سوی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به این زوج جوان اهدا شد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.