معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مرکز مراودات و تبادلات تجاری و اقتصادی دو استان خراسان رضوی ایران و هرات افغانستان در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

مرکز مراودات و تبادلات تجاری و اقتصادی استان‌های خراسان رضوی و هرات در مشهد فعال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه دوغارون برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال و توجه به رونق تولید با هدف توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت یکی از سیاست‌هایی است که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است.

وی توسعه سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها را تنها راه رسیدن به این ضرورت خواند و افزود: این استان با وجود مرزهای مشترک طولانی با افغانستان و کشورهای آسیای میانه، محور ترانزیت منطقه بوده و وجود بارگاه امام رضا(ع) که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های استان محسوب می‌شود و جذب سالانه بالغ بر ۳۲ میلیون زائر و گردشگر، از دیگر ظرفیت‌های این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بر تقویت نگاه به درون کشور همچنین توجه به کشورهای همسایه و حوزه شرق تاکید کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی جدی میان ایران، افغانستان و کشورهای آسیای میانه وجود دارد که سبب می‌شود نگاه جدی‌تر و مهم‌تری به این حوزه‌ها داشته باشیم؛ قطعاً با ساخته شدن نخستین شهر هوشمند مرزی کشور در منطقه دوغارون گام‌های بلندی در مسیر توسعه صادرات دو کشور ایران و افغانستان برداشته خواهد شد؛ بی‌شک صادرات یک طرفه از ایران در مراودات دو سویه معنایی نخواهد داشت و صادرات محصولات ایرانی و افغانستانی را به دو کشور و دیگر کشورها خواهیم داشت.

رسولیان بیان کرد: به دنبال توسعه ترانزیت در خراسان رضوی هستیم و با توجه به ظرفیت گسترده‌ای که در استان وجود دارد، به دنبال تقویت مبادلات مرزی با کشور برادر خود، افغانستان هستیم.

وی به همکاری‌های مثبت بخش خصوصی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه فعالیت‌های استانداری با موافقت و همراهی نماینده ولی فقیه، دستگاه قضایی، مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی همراه است و می‌خواهیم در راستای توسعه فعالیت اقتصادی دو کشور مرکز مراودات و تبادلات تجاری و اقتصادی دو استان خراسان رضوی ایران و هرات افغانستان را در مشهد راه‌اندازی کنیم تا شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در صادرات و فعالیت‌های اقتصادی دو کشور باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه سرمایه‌گذاری دوغارون ظرفیت فراوانی برای توسعه سرمایه‌گذاری به ویژه به صورت مشترک با تجار، سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی کشور افغانستان وجود دارد، همچنین امکان بسته‌بندی به صورت جدی در این منطقه فراهم و متقاضیان زیادی برای آن در این منطقه وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.