رئیس پارلمان اروپا با وجود مخالفت برخی کشورهای عضو این اتحادیه بر لزوم آغاز مذاکرات عضویت کشورهای بالکان غربی در این اتحادیه تاکید کرد.

 تداوم مناقشات بر سر مسئله گسترش اتحادیه اروپا در قاره سبز

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "دیوید ماریا ساسولی"، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا با وجود مخالفت برخی کشورهای عضو این اتحادیه از جمله فرانسه خواستار شروع مذاکرات عضویت در اتحادیه روپا با کشورهای بالکان غربی شد.

وی در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد که چشم انداز عضویت کشورهای مقدونیه شمالی و آلبانی  برای شخص او بسیار اهمیت دارد. وی تاکید کرد که من متاسفم که شورای اروپایی در اکتبر گذشته به دلیل مخالفت برخی کشورها با این مذاکرات نتوانست با آن موافقت کند و من امیدوارم که به زودی بتوانیم این تصمیم را اصلاح کنیم.

بخصوص "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه و "مارک روته"، نخست وزیر هلند در نشست اتحادیه اروپا که در ماه اکتبر برگزار شد با این مسئله مخالفت کردند و این در حالی است که دیگر کشورهای اروپایی از جمله آلمان خواستار آغاز این مذاکرات بودند.

دولت فرانسه خواستار اصلاح اساسی روند عضویت کشورها در اتحادیه اروپا به عنوان پیش شرطی برای موافقت با شروع این مذاکرات است.

در این میان بخصوص کشور مقدونیه شمالی از نظر سیاسی کارهای مقدماتی فراوانی را برای آغاز روند عضویت در اتحادیه اروپا انجام داده است. نخست وزیر این کشور با وجود مخالفت گسترده از طرف اپوزیسیون ناسیونالیست این کشور با تغییر نام این کشور از مقدونیه به مقدونیه شمالی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.