حزب الدعوه عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، از دولت بغداد خواست تا در روابط با آمریکا بازنگری کند.

قدس آنلاین: حزب الدعوه عراق به رهبری «نوری المالکی» به عنوان بزرگترین حزب این کشور در بیانیه‌ای اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را «حماقت بزرگ» و «جنایت بی پروا» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری ملی عراق، در بیانیه صادر شده آمده است: «در زمانی که منطقه در شرایط امنیتی متزلزل و نگران‌کننده‌ای به سر می‌برد، نیروهای آمریکایی به فرمان کاخ سفید با ترور "سردار شهید قاسم سلیمانی" و نائب رئیس الحشد الشعبی "شهید ابومهدی المهندس" حماقت بزرگ و جنایتی مرتکب شدند که نتایج آن را در نظر نگرفته بودند.»

حزب الدعوه افزود: «این اقدام زشت، خوی استکباری که آمریکا آن را برای اجرای طرح‌ها و آرزوهای خود برای سیطره بر منطقه در پیش گرفته را آشکار کرد.»

بزرگترین حزب عراق اقدام تروریستی آمریکا را «جنایت زشت» توصیف و آن را محکوم کرد و افزود: « این جنایت تروریستی، به روشنی عدم احترام آمریکا به حاکمیت عراق را ثابت کرد و نشان داد که آمریکایی‌ها ابائی از ریختن خون عراقی‌ها و هر آن کس که در کنارشان ایستاده را ندارند؛ گویی عراق همچنان تحت اشغال آمریکاست.»

در پایان این بیانیه آمده است: «به مردم عراق و ایران این مصیبت بزرگ را تسلیت می‌گوییم و از خداوند سبحان و تعالی می‌خواهیم تا این شهدا را با رحمت خویش بپذیرد. کسانی که مجاهدت نکردند جز اینکه به شهادت نائل آمدند. خوشا به حال آنان و حسن عاقبتشان.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.