۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 686191

آغاز موج جهانی تنفر و برائت از آمریکا

حجت الاسلام گنابادی نژاد

خبرشهادت سردار سرافراز اسلام ناب محمدی حاج قاسم سلیمانی از تلخ ترین خبرهایی بود که با وجود احتمال آن در سال‌های مختلف، روز گذشته دریافت شد.

قدس آنلاین: خبرشهادت سردار سرافراز اسلام ناب محمدی حاج قاسم سلیمانی از تلخ ترین خبرهایی بود که با وجود احتمال آن در سال‌های مختلف، روز گذشته دریافت شد.

اما فراموش نکنیم شهادت مدال طلایی بندگان برگزیده الهی است که نصیب مجاهدان فی سبیل الله می‌شود؛《وَلاتَحْسَبَنَّ الَذینَ قُتِلوا فی سبیلِ اللهِ اَمْواتا بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقوُن》و حاج قاسم سلیمانی که سال‌ها در آرزوی شهادت و رسیدن به یاران و همرزمان شهیدش بود، پروردگار متعال پس از عمری مجاهدت و خدمت به مردم مظلوم و ستمدیده در کشورهای مختلف این آرزو را برایش محقق ساخت؛ طوبی لهم و ان‌شاءالله بهم لاحقون.《مِنَ الْمؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدوا الله عَلَیهْ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضیَ نَحْبَهْ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرْ وَمابَدَّلوا تَبدیلا》

شرایط کاری و مسئولیت حاج قاسم سلیمانی به گونه ای بود که احتمال شهادتش در زمان‌ها و مکان‌های مختلفی وجود داشت؛ از دفاع مقدس گرفته تا عرصه‌های مختلفی که توفیق خدمت در آن‌ها را پیدا کرده بود، حتی می‌توانست در یک ترور کور یا کاملاً ساختگی در ایران و در یکی از برنامه‌های یادواره شهدا که با شوق و جدیت حاج قاسم در آن‌ها حضور داشت، به شهادت برسد، اما عظمت و قدرت بالای این فرمانده عاشورایی و خدمات و کمک‌هایی که به مردم بی‌پناه مناطق مختلف داشت، به‌خصوص مردمی که مورد تهاجم و جنایت رژیم صهیونیستی،آمریکا و مزدورانشان قرار گرفته بودند، شهادتش هم به‌گونه‌ای رقم خورد که همه حقایق آشکار و پنهان جبهه خدمات و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی روشن شد. شهادت حاجی که مستقیماً توسط آمریکایی‌ها رقم خورد ،پیام روشنی دارد که جهاد و تلاش سال‌های متمادی در کشورهای مختلف توسط حاج قاسم در دستگیری و نجات و کمک به مردم مظلوم و بی پناه و زجر کشیده به چه میزان مورد غضب و عصبانیت آمریکایی‌ها بوده و چقدر این شهید بزرگوار مسیر و راهش را درست انتخاب و طی کرده است. به شهادت رسیدن حاج قاسم به دست مستقیم آمریکایی‌ها از یک طرف نشان از سلامت و صحت خط جهادی و خدمتی ایشان به مردم ستمدیده و مظلوم کشورهای مختلف دارد و از طرف دیگری برملا کننده عقبه مستکبران و ظالمان و ظلم‌هایی است که سال‌ها مردم مناطق مختلف از لبنان،سوریه،عراق،افغانستان و فلسطین و...به پای خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا قربانی و کشته‌ها دادند؛ از پیر و جوان ،مرد و زن، کودک و حتی نوازد تا حمله به مراکز درمانی،آموزشی و صدها و هزاران حادثه خونباری که در همه آن‌ها دست کثیف آمریکا در آن دخیل بوده است. حال خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی با همه تلخی هایش این راه روشن را در مقیاس جهانی و قلب‌های همه مردم ستمدیده و مظلوم و دردمند باردیگر احیا کرد و جبهه بزرگ تنفر از آمریکا را به‌وجود آورد .یادمان نرود داعشی‌های خبیث که دست پرورده آمریکایی‌ها بودند، وقتی مجاهد سربلند اسلام محسن حججی را به شهادت رساندند، این حاج قاسم بود که اعلام داشت: به زودی پرونده داعش مختومه می‌شود. دیدیم چقدر زود طومار مولود آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها برچیده شد و تردید نکنیم به منطق امام راحل که فرمودند: «..این نهضت باید زنده بماند و زنده ماندنش به این خونریزی هاست. بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما ازمرگ نمی‌ترسیم》. شهادت سردار سرافراز اسلام ناب ،جبهه گسترده تنفر از آمریکایی‌ها را در سطح جهان به دنبال خواهد داشت و به زودی مشاهده خواهیم کرد آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: 《شما جوانان اطمینان داشته باشید که زوال دشمنان بشریت یعنی تمدن منحط آمریکایی و زوال اسرائیل را شاهد خواهید بود». و کلام پایانی که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیام تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند: «او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.» روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.