اگر شهادت حضرت حمزه، سردار بزرگ رسول خدا و جعفر بن ابیطالب(ع)، برای دشمنان اسلام پیروزی آورد، شهادت حاج قاسم سلیمانی هم برای دشمن چنین خواهد بود.

محمد حسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام/

اگر شهادت حضرت حمزه، سردار بزرگ رسول خدا و جعفر بن ابیطالب(ع)، برای دشمنان اسلام پیروزی آورد، شهادت حاج قاسم سلیمانی هم برای دشمن چنین خواهد بود.

اما تاریخ نشان داد و سنت خداوند بر این قرار گرفت که جبهه حق با شهادت بزرگانش قدرتمندتر و نیرومندتر از پیش به مقابله با جبهه باطل بشتابد و پیروزی از آن او خواهد بود.

با وجود شهادت حضرت حمزه در جنگ با مشرکان و همچنین شهادت جعفربن ابیطالب در نبرد با کفار، امیرمؤمنان(ع) جای خالی آن‌ها را چنان با قدرت و صلابت پر کردند که چیزی نگذشت فتح مکه و سقوط مشرکان حاصل چنین حماسه‌هایی شد.

حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز آیه شریفه «و من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر» بود که با تأسی به مولایش امیرالمؤمنین(ع) تمام عمر خود را در راه جهاد و مبارزه گذراند و در انتظار شهادت بود و قطعاً زبان حال او هنگام رسیدن شهادت فزت و رب الکعبه بود.

بی‌گمان شهادت آن رادمرد بزرگ نویددهنده شکست نهایی آمریکای جهانخوار در منطقه و خفت و خواری و تحقیر رژیم تبهکار و تروریست آمریکا و زوال رژیم اسرائیل متجاوز است، چرا که سقوط و نابودی یهود سرکش به فرموده امام صادق(ع) از علائم ظهور منجی عالم بشریت است که فرمود: قوم یهود نضج می‌گیرند و دست به طغیان و فساد می‌زنند و کار آن‌ها سخت بالا می‌گیرد، ولی سرانجام به دست افراد با ایمان و بندگان با صلابت و شایسته خداوند نابود می‌گردند، به‌طوری‌که خانه به خانه آن‌ها را دنبال می‌کنند.

این وعده الهی است که باید تحقق یابد و در پاسخ راوی که می‌پرسد «این مردان با صلابت که یهود را خانه به خانه تعقیب می‌کنند کیانند؟» سه بار می‌فرماید: هم والله اهل قم...

آیا این روایت مصداقش سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی که شهید سلیمانی آن را برای یک چنین روزی مهیا نموده، نیست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.