استاد حوزه و دانشگاه گفت: خون سردار قاسم سلیمانی عامل وحدت کشور و بیمه کننده چله دوم انقلاب اسلامی است.

خون سردار شهید قاسم سلیمانی چله دوم انقلاب را بیمه کرد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم یادبود سپهبد شهید قاسم سلیمانی شب گذشته با حضور جمعی از فعالان و نخبگان فرهنگی و سیاسی و مردم مشهد در حسینیه هنر برگزار شد، حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی مصداق بارز آیه «ثم استقاموا» در قرآن بود، در این مراسم اظهار کرد: سردار سلیمانی انسانی بود که سر حرفش که مبارزه با کفر و استکبار بود ایستاد و به لوازم آن پایبند بود. برای همین و طبق وعده خداوند فرشته‌ها یار و یاور او شدند. او از یک طمانینه و آرامشی خاص برخوردار بود که در کمتر آدمی یافت می‌شود و اصلاً همین آرامش از ویژگی‌های خاص این شهید بزرگوار بود که در چهره‌اش کاملاً نمایان بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: سردار سلیمانی هرکاری از دستش برمی‌آمد برای رضایت خدا و در راه او انجام می‌داد. او مثل میوه رسیده درخت هستی بود که دنیا برایش شبیه یک زندان شده بود. او مظهر کامل این بند از دعای امین الله بود که می‌فرماید: «مشتاق الی فرحه لقائک».

حجت الاسلام نظافت تصریح کرد: این شهید بزرگوار دلبسته و مجذوب قدرت نبود. بسیاری در زمان شاه مبارزه کردند و به زندان افتادند و مجاهدت کردند، اما وقتی به قدرت رسیدند چپ کردند و خودشان را باختند؛ حاج قاسم اما در مسیر مجاهدت ماند و مقاومت کرد، دلیلش این بود که زیاد یاد مرگ می‌کرد و در احادیث داریم که رمز خلوص و در صحنه ماندن یاد مرگ و خداست.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج ) این اتفاق را مصداق آیه و مکرو و مکروا الله دانست و گفت: شهید کردن حاج قاسم سلیمانی مظهر حماقت دشمن است و آنها خبر ندارند که با این کار در حال زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) هستند. خداوند می‌گوید ظالم شمشیر من است. در این چهل سال دشمنان هر کاری کردند و هر اتفاقی را رقم زدند به نفع ما شد. ما در خواب شب هم نمی‌دیدیم شیعه در افغانستان رسمی شود، اما با کارشان شیعه در افغانستان رسمی شد. خودِ دشمن برای کار بهانه دست ما می‌دهد اما کوتاهی‌ها و عدم توفیق‌ها از غفلت ماست.

حجت‌الاسلام نظافت خون حاج قاسم سلیمانی را عامل وحدت کشور و بیمه کننده چله دوم انقلاب اسلامی خواند و افزود: کار شیعه همیشه با خون پیش رفته و می‌رود. امروز خون سردار سلیمانی باعث خواهد شد که شکاف بین نسلی پُر شود. دیدید که جوان و نوجوان در غم شهادت سردار بی اختیار گریه می‌کردند. شهادت حاج قاسم باعث شد که تخم نفرت از دشمن و آمریکا در دل همه کاشته شود و آبروی طرح‌های ناپخته برجامی از بین برود. همان طور که در سال ۶۰ خون شهید بهشتی انقلاب را بیمه کرد، در چله دوم انقلاب خداوند شهادت حاج قاسم و او را واسطه خیر قرارداد تا عامل وحدت ملی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تشریح وظیفه ملت بعد از شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: امروز وظیفه ما این است که باید محبوب حاج قاسم را که رهبر انقلاب بود، محبوب همه کنیم. باید مغبوض او یعنی آمریکا را به همه دنیا و نسل جوان جنگ ندیده بود بشناسانیم. در این دوران باید مراقب باشیم که و سو تفاهم‌ها بیشتر نشود. الان وقت هو کردن هم‌دیگر نیست وباید آن‌هایی که به دشمن خوش‌بین بودند را روشن کنیم. آمریکا امروز دست به انتحار زد و نه تنها آبروی خودش، که آبروی حامیانش در داخل ایران را هم برده است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت ایجاد شده برای نسل جوان استفاده کنیم و برای آینده برنامه داشته باشیم. این‌ها بچه شیعه‌هایی هستند که باید دلمان به حالشان بسوزد و خودمان را مقصر بدانیم که چرا پیام‌رسانی نکردیم و زکات علم مان را ندادیم. وظیفه ما این است که نسل جوانی که گرفتار شهوت و شبهه شده را یاری کنیم

حجت‌الاسلام نظافت با بیان این‌که گرفتن انتقام سخت معنایش این است که همه باید انتقام بگیریم، گفت: هرکسی باید فکر کند چه طور می‌تواند انتقام بگیرد. معنی انتقام سخت این است که مساله اشتغال و تولید ثروت حلال در جامعه را حل کنیم. زن‌های مسلمان و حزب اللهی جامعه باید دست از جلسه و جلسه بازی و همایش و… بردارند و فرزندآوری کنند و در دامان خودشان قاسم سلیمانی‌ها پرورش بدهند. ما خطراتی مثل تهدید جمعیت در پیش‌رو داریم و بیست سال بیشتر زمان تا نداریم تا بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.