شبکه مستند سیما با پخش مستند «رزمی چنین» ساخته مهدی مطهر یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس مستند را گرامی می‌دارد.

پاسداشت سردارسلیمانی و ابومهدی مهندس با پخش مستند «رزمی چنین»

به گزارش قدس آنلاین، مستند «رزمی چنین»، روایتی از تلخ و شیرین مستندسازی بحران است و شنبه ۱۴ دی ساعت ۱۵ از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

این مستند با تکیه‌ بر پشت‌صحنه سه مستند شاخص بحران که در ماجرای جنگ در سوریه و عراق ساخته شد، روایتی نزدیک و عینی از خطرات و سختی‌های مستندسازان جنگی را ارائه می‌دهد. در این مستند نیمه بلند، با بررسی فیلم‌های شاخصی نظیر «ابو مهدی مهندس» ساخته وحید فراهانی، «ایرانیان مرتد» به کارگردانی حمید عبدالله‌زاده و «پل» ساخته امیرحسین نوروزی، جنس مستندسازی جنگ موردبررسی قرارگرفته و آموزش‌های لازم برای ساخت چنین فیلم‌هایی موشکافی می‌شود.

با ظهور پدیده داعش و آغاز جنگ در سوریه و عراق، بسیاری از مستندسازان کشورمان بر اساس رسالتی که از شهید آوینی به ارث برده بودند، وارد جبهه‌های جنگ‌ شدند و با نمایش ابعاد واقعی دشمنی داعش با مسلمانان، دست این دشمن را برای جهانیان رو کردند. مطمئناً ساخت چنین مستندهایی از نزدیک‌ترین فاصله به جنگ و بحران، خطرات جانی بسیار زیادی برای عوامل آن دارد. این موضوع سوژه مستند مهدی مطهر بوده است.

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی ۱۳ دی در پی حمله بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.