باتوجه به حساسیت جنایت اخیر آمریکا و شخصیت های برجسته ای که در این جنایت به شهادت رسیده اند پیش بینی می شود منطقه خاورمیانه شاهد یک درگیری خطرناک باشد.

منطقه به کدام سمت پیش می‌رود؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، آمریکا بزرگترین کشوری است که بیشترین دخالت ها را خارج از مرزهای خود انجام داده و همواره در مجموعه ای از جنگ ها و درگیری ها در دنیا حاضر بوده است. بیش از ۹۰۰ پایگاه نظامی هوایی، زمینی و دریایی در سراسر دنیا دارد و سفارتخانه هایش نیز در بیشتر کشورها نقش نظامی و اطلاعاتی را دارد.

آمریکایی ها همواره عملیات های ترور را علیه فرماندهان و یا مسئولان دیگر کشورها انجام داده اند، اما شاید حساس ترین عملیات جنایتکارانه تروری که طی سال های اخیر انجام داده اند، ترور و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابو مهدی مهندس نائب رئیس الحشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد باشد.

حساسیت این جنایت اول از این جهت است که یکی از مهمترین فرماندها محور مقاومت را هدف قرار داده است. سردار سلیمانی نقشی اساسی و اصلی را در سازماندهی مقاومت در مقابل پروژه آمریکایی-صهیونیستی در منطقه ایفا کرده و بواسطه استعداد ناب خود و تجربه نظامی و چشم انداز استراتژیکی که داشت، بیشتر طرح های ویرانگر آمریکایی ها در منطقه به ویژه در سوریه و عراق که مامن تروریست های داعش بود را به شکست کشاند و تجربه ها و امکانات گسترده ای را برای تشکیل مجموعه بازدارندگی و ایجاد موازنه راهبردی در نزد مقاومت لبنان و گروه های فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی و نیز پایداری یمنی ها مقابل تجاوز دشمن سعودی در اختیار گذاشت.

از طرف دیگر حساسیت جنایت اخیر آمریکا در به شهادت رساندن ابومهدی مهندس نایب رئیس الحشد الشعبی نهفته است؛ نیرویی که بازوی کوبنده عراق به شمار می رود و جزء مهمی از یگان نظامی این کشور تحت حمایت ارتش و دستگاه های امنیتی است و همچنین نقشی محوری را در از بین بردن داعش و آزادسازی عراق ایفا کرده است. ترور ابو مهدی مهندس یک تلاش مذبوحانه و ناامید کننده برای تضعیف الحشد الشعبی و مختل کردن نقش آن در تثبیت پایداری جامعه عراق بوده است.

خطر این جنایت آمریکا همچنین از آن جهت است که این جنایت در منطقه ای رخ داده که ایران و عراق بر آن احاطه دارند و آمریکا در این منطقه از آب های خلیج فارس و تنگه هرمز گرفته تا دریای عمان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حضور نظامی گسترده دارد و تمام این پایگاه های نظامی در تیررس موشکی، هوایی و دریایی ایران قرار دارد.

باتوجه به حساسیت جنایت، افراد به شهادت رسیده و محل آن، بنابر منطق طبیعی و اظهارات رسمی مقامات ایران و عراق پاسخ به آن حتمی است و با توجه به خوی استکباری و تحرکات نظامی آمریکا، منطقه اکنون به سمت یک درگیری خطرناک در حرکت است که مسئولیت آن متوجه آمریکاست.

پس از پاسخ طبیعی و مناسب به عملیات ترور و از آنجایی که درگیری های گسترده پیامدهای جبران ناپذیری دارد، کشورهای جهان از جمله روسیه، چین و اروپا برای حل مسئله و پایان دادن به ماجرا وارد عمل می شوند که خروج نیروهای آمریکایی از عراق و بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای می تواند نتیجه آن باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.