مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلات گفت: اقتصاد شهرستان کلات تکیه بر تولیدات دامی و به خصوص دام سبک دارد.

اقتصاد کلات بر تولیدات دامی تکیه دارد

به گزارش قدس آنلاین، وحید عطار عنوان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستان کلات تکیه بر تولیدات دامی و به خصوص دام سبک دارد ایجاد یک مرکز علمی و ویژه برای خالص‌سازی ژنتیک گوسفند نژادکردی که نژاد غالب این شهرستان محسوب می‌شود، ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان کلات یکی از با کیفیت‌ترین گوشت‌های قرمز استان را تولید می‌کند باید در خصوص تولیدات دامی شهرستان برندسازی و بهره‌برداری شایسته‌ای صورت گیرد.

عطار افزود: زراعت و باغداری هدفمند مانند کاشت درختانی همچون توت و ایجاد توتستان برای فضای سبز کارآمد در شهرستان ضروری است، از سویی نوغانداری و کاشت گیاهان کم آب طلب با رویکرد علوفه دامی می‌تواند برای آینده اقتصاد شهرستان مفید باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلات اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان کلات با داشتن ۳۶۰ هزار دام سبک و ۵ هزار دام سنگین تولید کننده باکیفیت‌ترین گوشت قرمز استان است. این شهرستان دارای ۲۸ مزرعه سرد آبی با تولید ۶۱۰ تن ماهی قزل‌آلا در سال است.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های دام سبک خراسان رضوی است؛ گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت شهرستان کلات را روستاییان تشکیل می‌دهند.

عطار عنوان کرد: اقتصاد شهرستان کلات با ۳۸ هزار نفر جمعیت و همجوار با شهرستان‌های درگز و سرخس برپایه دامپروری و زراعت دیم است؛ همچنین این شهرستان دارای پنج رودخانه دائمی و میانگین بارش سالیانه ۲۵۰ میلیمتر و میزان بارش سال جاری ۵۰۰ میلیمتر بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.