رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود، گفت: شخصیت سردار شهید سلیمانی به عنوان الگویی جذاب و الهام بخش برای دانش آموزان وارد کتاب های درسی می شود.

سردار سلیمانی وارد کتاب‌های درسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در نشست شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این شهید بزرگوار سال ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال ها آرزوی شهادت در راه خدا را داشت که سرانجام به این مقام والا رسید و به دست اشقی الاشقیا به شهادت رسید و تسلیم خواست خدای خویش شد.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی برخوردار از سه ضلع ایرانی، اسلامی و انقلابی و نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. ایشان فردی انقلابی، مومن، مجاهد فی سبیل الله بود و می تواند الگویی بزرگ در نظام آموزشی ما برای نوجوانان و جوانان باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: اگر از ما سوال شود که به دنبال تربیت نسل بعدی به چه شکلی هستید باید بگوییم که افرادی شبیه به سردار سلیمانی هستند.

وی ادامه داد: باید با طراحی پخته، متقن و اثربخش نسبت به معرفی زندگی این شهید بزرگوار در مجلات رشد و کتب درسی دوره ابتدایی با رویکرد عاطفی و اخلاقی و در کتب دوره متوسطه با رویکرد تحلیلی عمیق، پرداخته شود.

ذوعلم در خصوص چگونگی این اقدام تشریح کرد: در همین راستا باید با تشکیل نشست های تخصصی، کاری متقن، حساب شده و انگیزه بخش به منظور معرفی شخصیت سرادر شهید سلیمانی و انتقال این الگو به نوجوانان و جوانان اقدام کرد؛ چرا که سردار سلیمانی می تواند به عنوانی الگویی جذاب و الهام بخش معرفی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یاد او همیشه در سرزمین ما جاودان خواهد بود و در آموزش و پرورش از او به عنوان اسوه جهاد و شهادت، مقاومت و ایثار یاد خواهیم کرد. دانش آموزان باید با این اسوه های بزرگ تاریخ اسلام در دوره معاصر آشنا شوند و این آشنایی برای همه ما یک ضرورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.