نماینده تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: رای مثبت پارلمان عراق به طرح خروج نظامیان ایالات متحده از این کشور نتیجه ای خفت بار بعد از اخراج و شکست در ویتنام را برای آمریکا به همراه دارد.

اخراج سربازان آمریکایی از عراق خفت‌بارتر از شکست آنان در جنگ ویتنام است

به گزارش قدس آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی  در خصوص رای مثبت پارلمان عراق به طرح خروج نظامیان ایالات متحده از این کشور، گفت: اقدام پارلمان عراق ارزشمند بوده و نشان دهنده رویکرد افکار عمومی جامعه این کشور است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اینکه دولت عراق مصوبه پارلمان را اجرای کند یا خیر به قدرت هیات حاکمه این کشور بستگی دارد؛ اما نباید فراموش کرد اگر دولت مصوبه را اجرایی نکند مشروعیت خودش را از دست می دهد و در مقابل اراده مردم خودش قرار می گیرد. هیچ حکومتی نمی تواند در مقابل اراده مردم خودش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تنها راه بازگشت صلح و امنیت به عراق خروج نظامیان آمریکایی است، ادامه داد: بنابراین تحقق مصوبه پارلمان عراق، به نفع امنیت این کشور، حاکمیت مرکزی و حتی آینده عراق است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه همه کشورهای دوست و همراه با عراق از این مصوبه استقبال می کنند، اظهار کرد: در واقع نه تنها عراقی ها بلکه همه کشورهای منطقه از تصمیم پارلمان عراق خوشحال هستند زیرا آمریکایی ها ارمغانی برای کابل، بغداد و دیگر کشورها نداشته اند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه هدف اصلی جبهه مقاومت نجات دادن کشورهای از قرار گرفتن زیر سلطه غربی ها خصوصا ایالات متحده است، گفت: بر این اساس باید اذعان کرد خون شهدا خصوص سردار قاسم سلیمانی در این را به نتیجه رسیده است.

وی افزود: می توان گفت وقتی کشوری مانند عراق که همراه کاخ سفید بوده اکنون دست به تصویب قانونی برای خروج نظامیان این کشور می کند، مردم دیگر کشورها هم شناخت و آگاهی نسبت به این موضوع را درک خواهند کرد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی ها جنگ بی حاصلی در عراق شروع کردند و در پی این مهم هزاران انسان را کشتند اما هم اکنون خفت بار از این کشور اخراج می شوند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در این راستا، خاطرنشان کرد: چنین رخدادی بیانگر شکست طرح های آمریکا در منطقه در حالی که آنها ادعای قدرت برتر بودن دارند؛ به نوعی این اقدام پارلمان عراق برای ایالات متحده نتیجه ای خفت بار بعد از اخراج و شکست در ویتنام را همراه دارد.

منبع : خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.