۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: 686773
ایران به سلیمانی‌های اقتصادی و سیاسی هم نیاز دارد

به نظرم فقط درباره مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت و بویژه حاج قاسم سلیمانی می توان چند پایان نامه و کار تحقیقاتی مهم در حوزه های گوناگون انجام داد. این جمعیت و استقبال و هماهنگی و امنیت باید در ابعاد مختلف مورد بررسی جامعه شناسی و رسانه ای قرار گیرد و ظرفیت های آن احصا شود، اما در مراسم تشییع این شهیدان یک چیز بسیار مورد توجه بود و آن میزان هماهنگی و همدلی مردم در برگزاری یک تجمع میلیونی بدون هرگونه اتفاق ناخوشایند بود.

در تشییع شهدا هیچ کس با دیگری تند صحبت نمی‌کرد، کسی دیگری را هل نمی‌داد. حتی محافظان مقامات حاضر در تشییع هم با مردم بسیار همراه بودند.

میلیون‌ها نفر در خیابان بودند اما زنان و کودکان را کسی آزار نمی داد . ویلچرنشینان هم با محبت دیگران حرکت می‌کردند و حتی وقتی مسیر قفل می شد بازهم مادران کالسکه دار یا ویلچری‌ها راحت عبور می‌کردند.

مردم ساعت‌ها در انتظار شهدا بودند اما کسی از گرسنگی و تشنگی حرف نمی‌زد. کافی بود کودکی از تشنگی سخن بگوید تا فورا کسی به او آب برساند 

بعضی ها از جیبشان به نانوایی پول می دادند تا نان رایگان بین مردم توزیع کند. یکی هم تمام کیک یزدی‌های یک شیرینی فروشی را خرید و بین مردم توزیع کرد تا کسی گرسنه نباشد.

هیچ کس دیگری را برای گرفتن همان پذیرایی اندک هم هل نمی‌داد.

رانندگان و خودروها هرچند به سختی اما با نظم پارک شده بودند و کسی ناسزا به راننده دیگری نمی گفت.

میلیون‌ها نفر خودشان آمدند و خودشان به خانه برگشتند بدون آنکه از کمبود مترو یا اتوبوس حرف بزنند. حتی فروشندگان مغازه ها هم بسیار محترمانه با مردم برخورد می‌کردند.

واقعیت آن است که این مردم می توانند بارهای بزرگ را بردارند. آنها ذاتا نظم پذیرند و در باورهایشان همکاری و محبت نهادینه شده است.

بیایید با آنها مهربان تر باشیم. بیایید با آنها حرف بزنیم و قانعشان کنیم تا آنوقت دنیا را تکان دهند.

قاسم سلیمانی قهرمان چندبعدی و به خصوص قهرمان جهاد نظامی بود و مردم این را فهمیدند که او برای خودش نمی جنگد و مردمش را با هر گرایشی دوست دارد.

ما باید به دنبال قهرمانان دیگری همچون حاج قاسم در میدان های دیگری مثل اقتصاد و سیاست باشیم. قهرمانانی که از خودشان گذشته باشند. مردم را بیش از خودشان دوست داشته باشند و کاریزمای جهانی برای خود و ایران ایجاد کنند

مردم قدر قهرمانان واقعی خود را می دانند و کسانی که مسئول هستند نیز باید این را بدانند که اگر راه شهید سلیمانی را بروند هم در دنیا و هم در آخرت عزتمند خواهند بود.

این مردم که به دین و کشورش خدمت کند پشت نخواهند کرد حتی به قیمت جانشان

سرمایه عظیم مردم ایران، قابل استحصال است، فقط مردانی را می خواهد که همچون شهید سلیمانی با تکیه بر دین و ولایت، از این معدن و گنج بزرگ بتوانند بهره برداری کرده و به اسلام و ایران عظمتی دوباره ببخشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.