فردی که تعداد زیادی عینک آفتابی و گرانقیمت را در یک اقدام مجرمانه به سرقت برده بود، با هوشیاری مسئولان اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان عینک مشهد و اقدام به موقع پلیس به دام افتاد.

۶۰ میلیون مال سرقتی به صاحبش برگشت

عقیل رحمانی/

فردی که تعداد زیادی عینک آفتابی و گرانقیمت را در یک اقدام مجرمانه به سرقت برده بود، با هوشیاری مسئولان اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان عینک مشهد و اقدام به موقع پلیس به دام افتاد.

چند روز پیش بازاریاب یکی از شرکت‌های فروش عینک با مراجعه به پلیس مدعی شد تعداد زیادی از عینک‌های گرانقیمت از او در یکی از خیابان‌های مشهد به سرقت رفته است.

بازاریابی که همه‌چیز را از دست رفته دید

فرد جوان که مدعی بود ارزش عینک‌های به سرقت رفته حدود ۶۰ میلیون تومان است، در تشریح نحوه سرقت صورت گرفته به مأموران گفت: طبق روال معمول عینک‌های برند و شناخته شده را در محل کارم که در تهران است هر چند روز یک بار به مشهد منتقل و آن‌ها را به برخی از مشتریان می‌فروشم.

روز واقعه هم تازه به مشهد رسیده بودم، خودروام را کنار خیابانی پارک کرده و برای انجام کاری چند لحظه‌ای از خودرو دور شدم، در حالی این کار را کردم که حدود ۲۱۳ عدد عینک طبی و آفتابی گرانقیمت هم در داخل کیف مخصوص و روی صندلی خودرو قرار داشت.

مالباخته ادامه داد: لحظه‌ای طول نکشید که به سمت خودرو برگشتم و هنوز چند قدم مانده بود تا به خودرو برسم که دیدم یک موتورسوار کیف عینک‌ها را از داخل خودروام برداشت و با سرعت از محل متواری شد. هرچه به دنبال او دویدم فایده‌ای نداشت و او فرار کرد.

هوشیاری یک فروشنده و دستگیری مجرم 

از سوی دیگر مرد جوان پس از شکایت در مرجع انتظامی با توجه به اینکه می‌دانست فروش عینک‌های سرقت شده در بازار کار آسانی نخواهد بود، خودش را به اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان  عینک مشهد رساند و ماجرای سرقت چند ده میلیون تومانی را به مسئولان اتحادیه اطلاع داد.

 مسئولان اتحادیه وقتی در جریان ماجرا قرار می‌گیرند دست به کار می‌شوند و برای آنکه از فروش مال سرقتی در فروشگاه‌های زیرمجموعه خود جلوگیری کنند، پیامکی به تمامی اعضا ارسال و نوع عینک‌های سرقت شده و تعداد آن را اطلاع‌رسانی می‌کنند. در پی آن هم از کسبه می‌خواهند در صورت مشاهده موارد مشکوک ماجرا را به اتحادیه و یا پلیس اطلاع بدهند.

چند روزی از موضوع نگذشته بود که سارق عینک‌های گرانقیمت که نمی‌دانست ارزش لوازم سرقت شده چقدر است، برای اطلاع از ماجرا و آب کردن آن‌ها راهی بازار عینک‌فروشان شد. برای این کار او وارد یک عینک‌فروشی می‌شود و تصاویری از نمونه عینک‌های به سرقت رفته را به فروشنده نشان می‌دهد و از او می‌خواهد قیمت آن‌ها را به او بگوید.

 فروشنده هم طبق معمول قیمت را به مشتری اعلام می‌کند. فرد سارق هم که در سر سودای به جیب زدن حدود ۶۰ میلیون تومان پول داشت مدعی می‌شود حدود ۲۰۰ عدد از آن‌ها را برای فروش در اختیار دارم. رفتار مشکوک فرد سارق، فروشنده را در یک لحظه یاد پیامک اتحادیه  انداخت و چند پرسش دیگر هم از مرد مشکوک پرسید، اما عامل سرقت عینک‌های گرانقیمت که کمی اوضاع را پس دید در یک لحظه از مغازه خارج و پشت فرمان خودرو پراید ۱۳۲ پرید و از محل متواری شد.

فروشنده ماجرا را بی‌درنگ به پلیس اطلاع داد و موجب شد مأموران مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی که پرونده در اختیار آن‌ها بود در محل حاضر و  پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته چند فروشگاه بتوانند هویت سارق را شناسایی کنند.

مأموران برای انجام آخرین مرحله پلیسی و کسب تکلیف قضایی پرونده را به دادسرا ارسال و با دستور بازپرس شعبه ۲۰۳ عملیات دستگیری سارق را آغاز کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان که محل تردد و حضور متهم را درحوالی خیابان امام‌خمینی(ره) تحت رصد و کنترل داشتند، در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند. در ادامه خودرو متهم که در همان جا پارک شده بود هم مورد بازرسی قرار گرفت و  تمامی عینک‌های سرقت شده  کشف شد.

در ادامه متهم به همراه پرونده تنظیم شده به دادسرای مشهد منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.