۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 687735

حریم قنات دستگردان نیشابور بازگشایی شد.

بازگشایی قنات دستگردان نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور گفت: با توجه به تصرفات انجام شده در حریم قنات دستگردان واقع در بخش مرکزی شهرستان نیشابور، با پیگیریهای انجام شده، حکم قضایی تخریب بنای ایجاد شده روی این قنات صادر شد.

سعید خجسته پور افزود: با توجه به خطر ریزش و تخریب قنات، این ملک تخریب شد.

وی گفت:قوانین و مقررات حریم مجاور قنوات باید رعایت شود تا مالکان قنات بتوانند در امور لایروبی و مرمت قنات از حریم مورد نظر استفاده کنند.

مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور افزود: تصرف حریم قنات ها علاوه بر تخریب سازه قنات و ایجاد مشکلات در لایروبی و مرمت آن می تواند باعث ریزش و تخریب ملک و ایجاد خطر جانی و مالی برای متصرفان شود.

خجسته پور افزود: قنات از قدیمی ترین فناوریها در زمینه استحصال آب است که ریشه در تاریخ ایران داردو اکنون این سازه در سطح بین المللی به نام ایران ثبت شده است.

وی گفت: بخش عظیمی از کشور که در مناطق گرم و خشک و حاشیه کویر واقع شده با مشکل کم آبی مواجه است و آب مورد نیاز از طریق حفر قنات برای کشاورزی و آشامیدنی تامین می شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور گفت: احیای قناتها در تامین آب در دو بخش کشاورزی و آشامیدنی بسیار موثر است و باید در این باره  اقدامات موثر بیشتری انجام داد

خجسته پور افزود: برای مدیریت مصرف آب و رساندن آن به استاندارد جهانی در ایران مدیریت مشارکتی منابع آب در بخش کشاورزی از اولویتهاست.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.