موج سرما، بارش برف و یخبندان کم‌سابقه اوایل زمستان امسال در منطقه نیمه‌کویری جنوب خراسان رضوی که طی دو دهه اخیر با پدیده خشکسالی مواجه بود ۱۶ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت‌ وارد کرد.

خسارت ۱۶ میلیاردی به کشاورزان گنابادی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی گناباد  گفت: بارش برف و یخبندان ناشی از آن طی یک هفته اخیر ۱۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال خسارت در بخش کشاورزی این شهرستان به‌بار آورد.

علیرضا حسین‌زاده افزود: این وضعیت در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار واحدهای کشت گلخانه‌ای مستقر در روستاهای بخش کاخک شهرستان گناباد خسارت به جا گذاشته است.

وی همچنین به تخریب تاسیسات و ساختمان یک واحد مرغداری در بخش کاخک گناباد به خاطر ریزش شدید برف اشاره کرد و ادامه داد: این واحد هنگام وقوع حادثه فعال نبود و مرغ در آن نگهداری نمی‌شد لذا خسارات وارده فقط در حد تاسیسات بوده است.

حسین زاده  اظهار داشت: آذر ماه گذشته نیز کاهش دمای هوا و سرمازدگی‌ ناشی از آن به یک سوم از سه هزار هکتار کشتزارهای زعفران این شهرستان ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

رییس اداره هواشناسی گناباد هم گفت: از ابتدای مهر ماه گذشته تاکنون بارش افزون بر ۷۰ میلیمتر باران و برف در این شهرستان ثبت شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال ۶۱.۴ میلیمتر بود.

داریوش شیبانی افزود: درپی بارش شدید برف و یخبندان ناشی از آن حداقل دمای هوا در گناباد طی یک هفته گذشته به ۱۱ درجه زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: از اواخر روز شنبه و تا بامداد یکشنبه بارش‌ها در شهرستان گناباد به شکل باران و برف بوده و بارندگی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش می‌یابد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی تقویت شده و بارندگی این شهرستان را فرا می‌گیرد اما برودت هوا و یخبندان کمتر از هفته گذشته خواهد بود.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.