مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تدوین شیوه‌نامه نحوه صدور مجوز گردشگری سلامت برای نخستین بار در کشور از سوی این دانشگاه اشاره و بیان کرد: بر این اساس پذیرش بیمار خارجی در مطب پزشکان شاغل بکار در مشهد و خراسان رضوی با دریافت مجوز میسر است.

پذیرش گردشگر سلامت در مطب منوط به دریافت مجوز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر اسماعیل خیامی افزود: پیش از این دریافت مجوز از سوی بیمارستانها و مراکز جراحی محدود برای پذیرش گردشگر سلامت الزامی بود. از این پس با تدوین شیوه‌نامه نحوه صدور مجوز گردشگری سلامت، پذیرش بیمار خارجی در مطب پزشکان هم نیازمند دریافت همین مجوز است.

وی ادامه داد: ۱۴ بیمارستان و سه کلینیک و مرکز جراحی محدود تاکنون در مشهد مجوز گردشگری سلامت را دریافت کرده‌اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوه‌نامه نحوه صدور مجوز گردشگری سلامت با همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد در راستای ساماندهی گردشگری سلامت در خراسان رضوی به ویژه در شهر مشهد به عنوان قطب گردشگری سلامت کشور تدوین شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: پزشکان و پیراپزشکانی که قصد دارند در مطبها و یا دفاتر کار خود پذیرای بیماران خارجی گردشگر سلامت باشند بایستی با مراجعه به سازمان نظام پزشکی درخواست مجوز کنند و بر اساس فرایندی که پیش‌بینی شده مجوز مربوطه را  که مدت اعتبار آن یک سال است را از آن سازمان اخذ کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.