با گذشت بیش از یک ماه از گمانه‌زنی‌ها درباره پیوستن کره جنوبی به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران، سئول امروز سه‌شنبه اعزام یک ناوگان نظامی به تنگه هرمز را تایید اما اعلام کرد این کار «موقت» است.

اعزام موقت ناوگان نظامی کره جنوبی به تنگه هرمز بعد از اطلاع به ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که رسانه‌های آمریکایی و کره جنوبی طی هفته‌های اخیر از فشارهای واشنگتن به سئول برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران خبر داده‌ بودند، وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد فعالیت یک ناوگان ضد دزدی دریایی خود را که هم اکنون در سواحل آفریقا فعالیت دارد، به مناطق حوالی تنگه هرمز گسترش می‌دهد.

به نوشته «رویترز»، اعلام تصمیم ارتش کره جنوبی برای گسترش فعالیت نیروی دریایی این کشور به مناطق حوالی تنگه هرمز بعد از فشارهای آمریکا برای کمک کردن به ائتلاف واشنگتن در خلیج فارس صورت گرفته است؛ ائتلافی که واشنگتن مدعی است به منظور ادعایی «حفاظت از نفتکش‌ها» تشکیل داده است.

وزارت دفاع کره جنوبی البته اعلام کرد، سئول به رغم استقرار نیروهایش در حوالی خلیج فارس و تنگه هرمز، قصد ندارد رسما به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق شود.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در سئول در این باره به خبرنگاران گفت: «دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است که موقتا فعالیت یگان نظامی "چئونگ هائه" را گسترش دهد».


یگان نظامی "چئونگ هائه" کره جنوبی

به گفته این مقام سئول، این تصمیم به منظور تامین امنیت شهروندان کره جنوبی و تامین امنیت کشتی‌های این کشور اتخاذ شده است. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، سئول درباره تصمیم خود برای حضور یگان نظامی چئونگ هائه در نزدیکی خلیج فارس، به «ایرانی‌ها» توضیح داده و همچنین آمریکا را هم در جریان تصمیم خود قرار داده است.

ناوگان چئونگ هائه از سال ۲۰۰۹ در خلیج عدن مستقر بوده و در مشارکت با کشورهای آفریقایی، آمریکا و اتحادیه اروپا به ماموریت مقابله با دزدی دریایی مشغول بوده است.

بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی در حالی منتشر شده که پیشتر و در اواخر آذرماه، روزنامه  «جوونگانگ ایلبو» چاپ کره جنوبی خبر داده بود، دولت این کشور تصمیم گرفته تا از سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

طبق این گزارش، یگان ضد دزدی‌دریایی در نیروی دریایی ارتش کره جنوبی که مشغول گشت‌زنی در اقیانوس هند و آب‌های نزدیک به شاخ آفریقا است، برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا دستور خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه، شورای امنیت ملی کره جنوبی با استقرار یک یگان جداگانه جهت پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا مخالفت کرده بود اما تصمیم گرفت ماموریت نیروهای ضربت فعلی در منطقه را توسعه دهد. نیروی ضربت دریایی کره جنوبی در منطقه شامل ۳۰۰ خدمه نظامی، یک ناوشکن و یک فروند بالگرد نظامی تهاجمی است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.