بلاتکلیفی مدیریت فوتبال ایران نه تنها سبب شد تیم‌های باشگاهی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا متضرر شوند بلکه در این برهه تیم ملی هم به دلیل بلاتکلیفی موجود در آستانه ضربه‌ای جبران‌ناپذیر قرار دارد.

سینا حسینی/

بلاتکلیفی مدیریت فوتبال ایران نه تنها سبب شد تیم‌های باشگاهی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا متضرر شوند بلکه در این برهه تیم ملی هم به دلیل بلاتکلیفی موجود در آستانه ضربه‌ای جبران‌ناپذیر قرار دارد.

سه هفته پیش سخنگوی فدراسیون با انجام مصاحبه ای رسمی اعلام کرد ظرف یک هفته نام سرمربی جدید تیم ملی اعلام خواهد شد اما از آن روز بیست و چند روز می‌گذرد اما هنوز نه خبری از انتخاب سرمربی جدید است نه اهتمامی که مسئولان به واسطه آن هر چه سریع‌تر تکلیف کادر فنی بعدی تیم ملی را روشن کنند.

*مانور دلال‌ها

اما به همان میزان که این مسئله سبب نگرانی و دلهره اهالی فوتبال شده، مایه شادمانی دلالان و واسطه‌های داخلی و خارجی شده تا حدی که امروز هر کسی برای خودش یک گزینه انتخاب کرده و در حال مذاکره با آن گزینه است.

در این بین انفعال فدراسیون فوتبال در نوع خود جالب توجه است، به شکلی که نه تنها به این شایعات و فضای مأیوس کننده واکنش نشان نمی‌دهد بلکه با سکوت خود به این فضا کمک می‌کند تا دلال‌ها و واسطه‌ها حسابی مانور قدرت دهند.

*اختلاف وزارت و فدراسیون

باورش سخت است اما در حال حاضر علی دایی، امیر قلعه نویی، دی بیاسی، اسکوچیچ و چند مربی دیگر شانس نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارند، در حالی که هیچ یک از این اسامی مورد تأیید یا تکذیب فدراسیون فوتبال قرار نگرفته است. اما در همین حال اعضای هیئت رئیسه فدراسیون بدون اطلاع سایر اعضا به صورت مخفیانه با آن‌ها ملاقات می‌کنند.

سکوت و انفعال فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد اختلاف نظر و سلیقه به شدت در این پروسه حاکم است، به شکلی که هیچ یک از طرفین درگیر در این پرونده حاضر نیستند از مواضع خود عقب نشینی کنند. وزارت ورزش و جوانان مخالف انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی است و معتقد است باید به سراغ یک گزینه خوب کارنامه دار برویم اما فدراسیون پس از بررسی گزینه‌های موجود همچنان روی گزینه نخست خود اصرار دارد.

*علت فرصت سوزی

اما پرسشی که مسئولان ارشد فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان باید به شکل روشن و صریح به آن پاسخ دهند این است که علت این همه فرصت‌سوزی و تأخیر در اعلام نام سرمربی تیم ملی چه عاملی است؟

برای افکارعمومی بسیار مهم است که چرا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بدون رفتار صادقانه این مسئله را پشت گوش می‌اندازند و روزها را یکی پس از دیگری سپری می‌کنند بدون اینکه توجه داشته باشند تیم ملی فوتبال ایران در چه شرایطی قرار دارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.