مدیر کشت و صنعت سرخس زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی گفت: طرح ۵۰۰ هکتاری سامانه آبیاری تحت فشار در اراضی این کشت ‌و صنعت در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ اجرا می‌شود.

طرح ۵۰۰ هکتاری سامانه آبیاری تحت فشار در اراضی کشت‌ و صنعت سرخس اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین عرب محمدی بیان کرد: در قالب این طرح قرار است ۳ نوع سامانه شامل سیستم های آبیاری کم فشار، تحت فشار قطره ای نوارتیپ و همچنین تحت فشار بارانی یا سنتر لینیر در اراضی کشت و صنعت سرخس اجرا شود.
وی ادامه داد: این سامانه ها با توجه به نوع و کیفیت آب و خاک و همچنین کشت مرسوم انواع محصولات انتخاب شده است.
مدیر کشت و صنعت سرخس با تاکید بر اینکه توسعه سیستم های نوین آبیاری از جمله اهداف مهم در دستور کار این مجموعه به شمار می رود، افزود: در شرایط کنونی که بحران کمبود آب بر کشور حاکم است، تمامی بخش ها به ویژه کشاورزی باید نسبت به مدیریت صحیح منابع آبی اقدام کنند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، اراضی تجهیز شده کشت و صنعت سرخس به سیستم های نوین آبیاری به حدود ۸۰۰ هکتار می رسد.
عرب محمدی بالا رفتن راندمان آبیاری را از جمله مزایای سامانه های مذکور عنوان کرد و گفت: علاوه بر این می توان کاهش تلفات آب، تسریع در روند آبیاری، افزایش کارایی آب، یکنواختی آب آبیاری در سطح اراضی، کاهش رشد علف های هرز در سطح مزارع و... را نام برد.
وی ادامه داد: بهره وری آبیاری در روش آبیاری قبلی حدود ۵۰ درصد بوده که در صورت اجرای سیستم های نوین آبیاری، این بهره وری به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.
عرب محمدی افزود: درصدد هستیم تا طرح ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری کم فشار و تحت فشار به کشت محصولات پنبه و ذرت علوفه ای در سال زراعی جاری اختصاص داده شود.
مدیر کشت و صنعت سرخس درباره اعتبار این طرح بیان کرد: اعتبار طرح مذکور ۲۵ میلیارد ریال است که حدود ۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و نیز نزدیک به ۴ میلیارد ریال از محل خودیاری تامین خواهد شد.

منبع: استان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.