با همکاری ستاد اربعین حسینی و مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی طی آیینی از خادمان افغانستانی همایش عظیم اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی تجلیل به عمل آمد.

آیین «تجلیل از خادمان افغانستانی اربعین حسینی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و ۷۰۰ خادم و دست‌اندرکار افغانستانی مواکب حسینی در سالن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

محمدتقی هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در این همایش با بیان اینکه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به همراه یاران خود، فرصت امنی برای برگزاری مراسم اربعین فراهم کردند، گفت: امروز سپهبد شهید قاسم سلیمانی با خون خویش طلایه‌دار خروج آمریکا در منطقه شده است.

وی افزود: اربعین امسال به همراه میزبانی و حمایت شما خادمان، تفاوت چشم‌گیری نسبت به سال‌های گذشته داشت و رشد ۳۰ درصدی حضور زائران در اربعین امسال را شاهد بودیم.

وی ضمن اشاره به نمایشگاه عکس اربعین خراسان رضوی، تصریح کرد: اگرچه نمایشگاه عکس اربعین پایان خواهد یافت اما از امسال دبیرخانه دائمی اربعین برپا خواهد بود.

محمد علی احمدی؛ رئیس ستاد اربعین مهاجرین خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه تمام زائران افغانستانی اربعین حسینی به همت جامعه خدمت‌رسان مهاجر، در حد اعلاء پذیرایی شدند، گفت: تمام نهادها اعم از سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و... نقش محوری در اداره امور اسکان و پذیرایی این زائران را بر عهده داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به خدمات آستان قدس رضوی به این زائران ابراز کرد: آستان قدس رضوی نیز در کنار سایر نهادها و ارگان‌ها، با برپایی موکب‌هایی در مرز دوغارون بهترین امکانات را در اختیار زائران افغانستانی اربعین حسینی قرار داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ موکب‌داری در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است، افزود: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده، زمینه همکاری گسترده‌تری برای ارائه خدمت‌رسانی هر چه شایسته‌تر به زائران افغانستانی فراهم آوریم.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، با حضور سرکنسولی کشورهای افغانستان و عراق در مشهد، فرماندار تایباد و رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه اتباع خارجی خراسان رضوی از مسئولان موکب‌های اربعین حسینی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.