زنجان-مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان گفت:گون ممنوع القطع و جزو ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می شود.

قطع  درختچه «گون» ممنوع است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: خلیل آقاجانلو مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان در نشست خبری ظهر روز دوشنبه با اشاره به این که طرح کاداستر اراضی در حدود ۳۵۰ هزار هکتار در حال اجرااست گفت: در دهه فجر امسال ۵ طرح آبخیزداری و آبخوان داری در استان به بهره برداری رسید.
آقاجانلو گفت: سازه رسوب گیر سنگ و ملاتی و لایروبی حوضچه‌های قدیمی تغذیه مصنوعی «ذاکر» در شهرستان زنجان، پروژه احداث سازه های چند منظوره در بالادست روستای «میرآخور» در شهرستان ماهنشان، سازه‌های چند منظوره در حوزه آبخیز «چسب» شهرستان ایجرود از جمله طرح‌های افتتاحی دهه فجر منابع طبیعی استان زنجان است، وی اضافه کرد: سازه چند منظوره «صالح‌آباد» در خدابنده و فاز اول پروژه کنترل سیلاب حوزه آبخیز شهری آب‌بر شهرستان طارم طرح‌های قابل افتتاح این ایام است.
وی اظهار داشت: گام‌های اساسی برای اصلاح و احیای منابع طبیعی این استان برداشته شده که مهمترین آن تقویت اعتبارات این حوزه است به‌گونه‌ای که سرجمع اعتبارات مصوب ملی و استانی از ۱۲۰ میلیارد ریال طی سال‌های اخیر به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
مدیرکل اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با اشاره به نقش گون در کنترل سیل افزود: با توجه به آئین نامه تدوین شده این گونه ممنوع القطع بوده و جزو ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می شود.
آقاجانلو  به نقش تاثیر گذار جوامع محلی و بهره برداران در حفظ پوشش گیاهی، پیشگیری از آتش سوزی ها در عرصه های ملی، و ... تاکید کرد.
وی ، اظهار داشت: تغییرات اقلیمی مانند آتش‌سوزی در استرالیا و قرار گرفتن ژانویه به  عنوان گرمترین ماه طی تاریخ بشر و تغییراتی که در کشور ایران نیز مشاهده می‌شود نشان می‌دهد که باید بیش از گذشته به این حوزه توجه شود زیرا سرنوشت و آینده همه ما وابسته به حفاظت از منابع طبیعی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.