حجت الاسلام راشد یزدی، خیانت به خلق را یکی از اوصاف منافقین عنوان کرد و گفت: عیار سنجش ایمان از یک سو صفا و طهارت و از سوی دیگر خیرخواهی است.

عیار سنجش ایمان خیرخواهی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی ظهر امروز در جلسه «صالحین» حوزه بسیج آستان قدس رضوی که در محل سازمان مرکزی این آستان مقدس برگزار شد، طی سخنانی به برشمردن صفات منافقان و خارج شدگان از دین پرداخت.
وی خلوص را یکی از نشانه‌های اهل ایمان عنوان کرد و گفت: آنچه که خداوند در خصوص رابطه‌ی بین انسان‌ها و به خصوص مومنین می‌پسندد، رابطه‌ای زلال، شفاف و خالی از هر نوع ناخالصی و نیرنگ است.
حجت الاسلام  راشد یزدی، عیار سنجش ایمان را از یک سو صفا و طهارت و از سوی دیگر خیرخواهی دانست و گفت: هر اندازه که انسان گرفتار بدخواهی شود، برکت از رزق و معیشت او گرفته شده و گرفتار تنگناهای معیشتی می‌شود.
این استاد اخلاق، همچنین خیانت کردن را یکی از اوصاف منافقین عنوان کرد و ادامه داد: چنین افرادی ظاهر خود را امین و موجّه نشان می‌دهند تا اعتماد دیگران را جلب کنند اما در باطن و پشت پرده خیانت می‌کنند و این دوگانگی ظاهر و باطن چیزی جز نفاق نیست.
وی به سخنی از امام صادق(ع) اشاره کرد که ایشان فرمودند: «سه خصلت است که در هر کس باشد منافق خواهد بود، اگر چه نماز بخواند و روزه بگیرد و پندارد که مسلمان است، هر که چون به او چیزی سپرده شود خیانت‏ کند و چون سخنی بگوید، دروغ باشد و چون وعده دهد تخلّف کند».
حجت الاسلام راشد یزدی گفت: خدمت به خلق برای رضای خدا و نه برای دریافت مدح و ثنا، از صفات مومنان است و اجر چنین فردی استغنا و بی نیازی در نسل و حفظ آبروی اوست.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.