رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: ما در اولین گام برای پیشگیری از شیوع کرونا اعلام کردیم جلساتی که به صورت اجتماعی و در مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه‌های زیرمجموعه بوده، مانند همایش‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ عرضه مستقیم انجام نشود.

تمهیدات اتاق اصناف مشهد برای پیشگیری از شیوع کرونا در بازار

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد در خصوص تمهیدات اتاق اصناف برای پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: ما در اولین گام اعلام کردیم جلساتی که به صورت اجتماعی و در مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه‌های زیرمجموعه بوده، مانند همایش‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ عرضه مستقیم انجام نشود،  نمایشگاه عرضه مستقیم زیر نظر اتاق اصناف بوده، بنابراین آن را لغو کردیم.

وی بیان کرد: به تالارها، رستوران‌ها و محل‌هایی که مراسم و مجالس برگزار می‌شود، اعلام کردیم مجالس غیر ضروری انجام نشود. اگر فردی متقاضی لغو مجلسی است، تالارها و رستوران‌ها باید بدون کسر وجه این کار را انجام دهند. مسائل دیگری مانند انتخابات خودمان را نیز داشتیم که تا پایان سال لغو کردیم تا این مشکل رفع شود.

بنانژاد با بیان اینکه کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها نیز باید بهداشت داخلی خود را رعایت کنند، ادامه داد: از بهداشت برای ما نظام‌نامه آمد و ما نیز به اتحادیه‌ها ابلاغ کردیم. برای رعایت مسائل بهداشتی، باید از ظروف یک بار مصرف استفاده کرده و برای مردم مایع‌های ضد عفونی داشته باشند،  برای واحدهای صنفی مانند کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها که از ابزاری استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلی ایجاد کند، از مواد ضد عفونی استفاده کنند. این موضوع را به عنوان یک نظام‌نامه کلی برای همه اتحادیه‌ها و صنوف ارسال کردیم.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص تامین مواد ضد عفونی برای واحدهای صنفی، گفت: پیگیری‌هایی برای مواد ضد عفونی انجام شد و در جلساتی که داشتیم، تعدادی از تولیدکنندگان داخلی که مواد شوینده تولید می‌کنند، اعلام آمادگی کردند که می‌توانند خط خود را به مواد ضدعفونی تغییر دهند. یک‌سری مواد اولیه مانند الکل می‌خواستند که تامین شد و شروع به تولید خواهند کرد. تمام کارخانه‌هایی که در استان تولید می‌کنند نیز سه‌شیفت در حال کار هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.